Ayyıldız Yönetim Kurulu Başkanı Levent Cebi, bu kez yabancı çizgi karakterler yerine yerli karakterleri kullandıklarını söylüyor.
Limon ve Zeytin deniz sezonunu açtı
İLİŞKİLİ HABERLER
Limon ve Zeytin deniz sezonunu açtı
Türkiye'de pek çok imza atan Ayyıldız, küçük bir atölyeden bugün bir dünya markası olmayı başaran bir marka. 1958 yılında kurulan ve Türkiye'nin ilk mayo ve iç giyim markası olan Ayyıldız, o yıllarda güzellik yarışmalarında kraliçelere mayolarını giydiren firmaymış. Markanın yönetim kurulu başkanı Levent Cebi'yle markanın 50. yılında yeni projelerini ve koleksiyonu hakkında konuşmaya gittiğimde, showroomlarındaki çocuk koleksiyonları dikkatimi çekti. Karikatürist Salih Memecan'ın yarattığı karakterler Limon ve Zeytin, bikini ve mayoları süslüyordu. Levent Cebi'ye, "Sizinkiler karakterleri artık plajlar da mı?" diye sorduğumda, çocukların en sevdiği karakterlerden olan Limon ve Zeytin'i anlatmaya başlıyor: "Limon ve Zeytin tiplemelerini plajlara taşıdık. Bizim markamız, Salih Memecan'ın yarattığı Türk çizgi karakterleriyle birleşti diyebiliriz aslında. Çocuklarımız için senelerdir Disney karakterli ürünleri taşıdık ama neden bize ait Türk çizgi karakterlerini kendi çocuklarımıza giydirmeyelim? İki yıl kadar önce Salih Memecan'la tanışmıştık. Daha sonra bu sevilen tiplemeleri, Limon ve Zeytin'i hazırladığımız, kız ve erkek çocukları için bikini, mayo ve plaj havlularına uygulamaya karar verdik. Bu özel koleksiyon, kız çocukları için bikini ve mayolar, erkek çocukları için şort mayolar ve plaj havluları olmak üzere toplam 40 parçadan oluşuyor." Ayyıldız'ın bu sezon da 2 bine yakın tasarım yaptığını söyleyen Levent Cebi, 0 yaştan 70 yaşa kadar istenen kalıp ve çeşidin bulunabildiğini söylüyor ve ekliyor "Senelerdir geniş ürün çeşitliliğimiz değişmedi. Her zaman geniş koleksiyon hazırlamaya özen gösterdik. Yani kadınların kâbusu olan plajda 'pişti' durumu bizim koleksiyonlar için çok zor." Klasik çizgileriyle annelerimizin markası olan Ayyıldız, son yıllarda gençlere de hitap eden trendy tasarımlarıyla da dikkat çekiyor. Bikini gibi küçük bir parçada değişiklik yapmanın zor olup olmadığını sorduğumda Cebi "Bikini tasarımında değişiklik tabii ki zor. Ama eğer desen, renk ve aksesuar üçlüsünü doğru uygularsanız, sorunu çözmüş olursunuz. Tabii bunları da yıllarınızı vermiş olduğunuz kalıplara uyguladığınız zaman gerisi geliyor," diyor. Bikini ve mayoda kalıbın çok önemli olduğunu söyleyen Levent Cebi, Ayyıldız'ın klasikleşmiş kalıplarını kasada sakladıklarını da ekliyor.
TASARIM ARTIK ÖNEMLİ
Cebi "Bundan 20 sene önce sadece üç tane mayo modelimiz olduğunu hatırlıyorum. Kendi kendimize desen seçip, aklımıza göre adet belirleyip dikerdik. Şimdi öyle değil tabii ki. Bu da tüketicinin bilinçlendiğini gösteriyor. Devamlı değişik şeyler istiyor ve bu yüzden de kendimizi geliştirmek zorundayız," diye açıklıyor yıllar içinde geldikleri durumu. Moskova, Taşkent gibi şehirlerde de mağazaları bulunan Ayyıldız, Türkiye'nin yakınlarındaki kuzey ülkelerine mağaza açmaya da devam edeceklerini belirtiyor. Son yıllarda mayo ve bikini markalarının arttığını gözlemlediğimi söylediğimde Cebi hemen söze atılıyor; "Geçen sene duyduğunuz birçok firmayı bu sene maalesef duyamayacaksınız. Her sektörde olduğu gibi bu sektörde de kalite, model ve fiyat üçlüsünde en avantajlı olanlar hayatta kalacak. Ürünün arkasında olan, aynı kaliteyi sunan ve modelde kendini geliştiren ve en önemlisi uygun fiyat sunanların adını duymaya devam edeceksiniz. Diğerleri gelip geçici."
İLİŞKİLİ HABERLER
Limon ve Zeytin deniz sezonunu açtı
Yayın tarihi: 31 Mayıs 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/31/ct/haber,CBD19329F5074B77A2023D7E76715825.html
Tüm hakları saklıdır.