100 markadan 78'i, 'İyi bir teklife şirketi satarım' diyor
Nielsen'in anketinden patronların şirketlerini satmaya hazır olduğu sonucu çıktı. 2007 yılında yüzde 68 olan 'global bir oyuncuya satarım' diyenlerin oranı yüzde 78'e çıktı..
Soysal Danışmanlık tarafından düzenlenen Liderler Konferansı öncesinde bu yıl da perakende şirketlerinin bugüne ve geleceğe bakışlarını ortaya koyan bir anket düzenlendi. Araştırma şirketi Nielsen'in Soysal adına düzenlediği ankette şirketlere "Global bir oyuncudan iyi bir teklif alsanız şirketinizi satar mısınız?" diye soruldu. Geçtiğimiz yıl aynı soruya yüzde 68 oranında "Evet" diyen şirketlerin oranı bu yıl yüzde 78'e çıktı. Nitekim Berlin'de bir araya gelen perakendecilerle de konuştuğumuzda herkes alışveriş merkezlerinin sayısının artmasıyla yaşanan hızlı büyümenin talebin aynı oranda büyümemesiyle şirketleri sıkıştırdığının altını çizdi. İşte bu yüzden şirketlerin yüzde sadece yüzde 22'si "Bu şirketi satmam" diyebildi. Şirketi yabancı bir fona ya da şirkete satma konusunda bu kadar yüksek oranda bir isteklilik varken perakendeciler bu konudaki en büyük endişelerini, "Biz fiyatımızı ve değerimizi hangi somut kriterlere göre muhtemel alıcıya deklare edeceğiz, sorun burada" sözleriyle dile getirdiler. Perakendecilere ankette sorulan diğer bir soru da "Size göre gelecek 12 aylık dönemde ülkemizin ekonomisi nasıl olacak?" idi. Bu soruya verilen yüzde 62.5 oranındaki "Pek iyi değil" cevabı da patronların şirketlerini niçin satmak istediklerini açıklayan bir bulgu oldu. Aynı soruya "Kötü" diyenler yüzde 9.4 olurken yüzde 3.1 gibi küçük bir oran da "Mükemmel" diyerek iyimser bir tavır sergiledi.
BEYLİKDÜZÜ RİSKİ
Geçen yıl katılımcıların yüzde 63'ü "Kapanabilecek AVM'ler" sorusuna "Yok" derken bu yıl oran yüzde 34'e düştü. Katılımcıların yüzde 19'u Beylikdüzü projelerinde olumsuz gelişmeler yaşanabileceği riskine dikkat çekti. "Yatırım için fırsat görünen ülkeler" sorusuna perakendecilerin yüzde 34'ü Rusya, yüzde 22'si Türk Cumhuriyetleri, yüzde 13'ü Doğu Avrupa cevabını verirken Ukrayna yüzde 13, Ortadoğu yüzde 9, Balkan ülkeleri yüzde 9, Çin yüzde 9, Romanya yüzde 9, Hindistan ise yüzde 9 oranında fırsat olarak görüldü. Perakendecilerin yüzde 41'i "Yatırımı olası İstanbul semtleri" sorusu karşısında sessiz kalırken, bir başka deyişle hiçbir yeri yatırım yapılabilir bulmazken, yüzde 13 oranındaki perakendeci Beyoğlu'nu cazip bulduğunu söyledi.
Yayın tarihi: 26 Mayıs 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/26//haber,9387299243D84066B6CC5B5F89D8798F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.