Nintendo Wii'yi kadınlar ve yaşlılar zirveye taşıdı
Oyun tutkunlarına değil, oyun oynamayan kadın ve yaşlılara odaklanan Nintendo Wii, Japonya'da PlayStation3'ü solladı, Türkiye'de 20 bin sattı..
İLİŞKİLİ HABERLER
Nintendo Wii'yi kadınlar ve yaşlılar zirveye taşıdı
Video oyunları konusunda Sony ve Microsoft ile yarışa girmek yerine yaşlı ve kadınlara oyunları sevdirmeye çalışan Nintendo'nun oyun konsolu Wii, yaptığı satışlarla hem başarılı bir pazarlama stratejisi geliştirdi hem de darboğazdan kurtuldu. Türkiye'de 15 ayda 20 bin adet satan Nintendo Wiii oyun konsolunu tercih edenlerin yüzde 30'unu da kadınlar oluşturuyor. Nintendo, Sony PlayStation 3 (PS3) ve Microsoft XBOX 360 ile rekabet etmek yerine tamamen farklı bir kulvara girdi. Nintendo Wii, rakipleri gibi DVD oynatıcı, yüksek çözünürlüklü grafik, internet, sabit disk gibi özelliklere sahip değil.
SIR BASİTLİKTE
Nintendo Wii'nin satışlarını yükseltmesinde sır basitliği. Hiç oyun oynamamış biri tarafından bile birkaç dakika içinde kullanılabiliyor. Yani uzman olmak gerekmiyor. Bir diğer özelliği TV karşısında oturmuyorsunuz. Örneğin raketi eline alıp boşlukta savurarak sanal tenis oynuyorsunuz. Bir başka deyişle hareket etmek şart. Bu nedenle yaşlı ve kadınlar tarafından da tercih ediliyor. DVD'de HDDVD ile Blu Ray arasındaki format savaşını Sony kazanınca PS3, içindeki Blu Ray oynatıcısı sayesinde satmaya başladı. Blu Ray oynatıcı satışları PS3'ten yüksek kalınca tüketiciler çok amaçlı kullanıldığı için PlayStation 3 almaya başladı. Sabit disk, grafik kalitesi, kablosuz internet, yüksek tanımlı görüntü bakımından Nintendo Wii'den üstün olan PS3 rakibine göre daha yüksek fiyata satılıyor. Microsoft XBOX 360 ise henüz Türkiye'de satılmıyor.
JAPONLAR 'Wİİ' DEDİ
Japonya'da geçen ay, Nintendo Wii, Sony'nin PlayStation 3 oyun konsolundan daha fazla sattı. "Enterbrain'' adlı oyun dergisinin haberine göre, 'Mario ve Zelda' gibi oyun karakterlerinin yaratıcısı Nintendo, 30 Mart'a kadar 5 haftada 265 bin 542 adet, PlayStation 3 ise 81 bin 579 adet sattı. Buna karşılık Sony'nin taşınabilir oyun konsolu PlayStation Portable 415 bin 415 adet, Nindento'nun portatif el konsolu 'DS' ise 255 bin 124 adet satışa ulaştı. Dergiye göre, Microsoft firmasının ürettiği ve ABD'de popüler olan 'Xbox 360' oyun konsolu ise 13 bin 127 adet sattı.
İLİŞKİLİ HABERLER
Nintendo Wii'yi kadınlar ve yaşlılar zirveye taşıdı
Yayın tarihi: 20 Nisan 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/04/20//haber,C7EABB4ADAC044D29BB371ECD1E8044F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.