Piyasa artık topyekûn indirimi bekleyemez oldu. Boyner'in ayın son gününde düzenlediği "Kelebekli Ürünler" herkese ilham verdi. Vakko incili, İpekyol uğur böcekli günler düzenliyor.
İlkini Boyner başlatmıştı. Başarılı da oldu. Yıllardır da ayın son gününde Boyner mağazaları anababa gününe döner. Kadınlar sabah erken saatte telefonlaşıp topluca Boyner'e gider, tüm kategorilerde üzerinde kelebek logosu olan ürünler kapış kapış gider. Arada hoşa giden kelebeksizler de bu canlılıktan nasiplenir tabii. Geçtiğimiz aylarda Vakko'dan da SMS'ler gelmeye başladı. Onlar da Boyner'in kelebeklerini izleyen ilk günde, yani ayın 1'inde
"İnci etiketli ürünler"i yüzde 50 indirimle satmaya başladı. Zaten cep telefonunun mesaj kutusu kampanyadan geçilmiyor, her gün pek çok marka mağazaya çağırıyor. Ama kimi markalar avantajları ayın belli günlerine sabitledi.
Son olarak da bu ay İpekyol, Macka ve Twist markalarını temsil eden Ayaydın Grubu, ayın 56'sını yeni sezon ürünlerinin yüzde 50 satıldığı,
"Uğur Böcekli Günler" olarak ilan etti.
Raflar nefes alıyor Ayaydın Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın'a sordum.
Kelebek, inci, uğur böceği derken indirimlerin formatı mı değişiyor diye. Öyle ya bugüne kadar indirim denince etiketlerin topyekün değişmesi gelirdi akla. Şimdi daha sezonun başında, birkaç günle sınırlı kampanyalar düzenleniyor. Ayaydın'ın anlattığına göre, meğer herkes Boyner'in kelebekli günlerini izliyormuş. Hatta markaların patronları aralarında telefonlaşıyormuş, "Biz de yapalım mı?" diye. E malum bu aralar insanların ağzının tadı tuzu yok. Keyifsizken elbise almak kimin aklına gelir? "Tam zamanı" demiş markalar ve ayın günlerini paylaşmaya başlamış. Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz'in söylediğine göre kelebeklerin uçuştuğu günlerde ciro yaklaşık 1.52 kat artıyormuş. Yalçın Ayaydın da ilkini bu ay 56 Nisan'da düzenledikleri uğur böcekli ürünler kampanyasıyla da
cironun yüzde 60'a yakın arttığını söyledi . Yalçın Ayaydın, bundan sonra her ayın başında tekrarlayacakları kampanya için "Temmuzda satacağım ürünü bugünden satıyorum. Niye depomu meşgul edeyim ki? Bu yolla satışı yavaş olan ürünleri de hızlandırıp elden çıkarmış oluyoruz" diyor. Ayaydın'ı kampanyanın sonunda
Mustafa Taviloğlu ve Abdullah Kiğılı da aramış, "Nasıl gitti?" diye. Piyasa böyle giderse önümüzdeki aylarda
bal arıs ı,
ağustosböceği ya da
çekirgeli ürünler de görürüz kimbilir?