İnternet sitelerinin başarısı artık sadece hızlı ve kolay kullanım açısından değerlendirilmiyor. Sitelerin ne kadar şık ve çekici olduğu da fazlasıyla önemli. Bu şıklık yarışında ipi tabii ki dünyanın en ünlü moda markalarının web siteleri göğüslüyor..
Dergi sayfalarından çok daha parlak, en iyi alışveriş merkezindeki butikten bile daha kolay ulaşılan ve 'benim' diyen terzinin dikeceğinden daha kusursuz işlerin yapıldığı bir ortam. Bir malı, daha da önemlisi bir markayı satmak için bundan güzel fırsat olur mu? Özellikle de bu bir moda markasıysa. Siz hâlâ 'lüks'ü tüketmek için dokunmak, hissetmek hatta kokusunu almak gerek diye düşünedurun atı alan sanal ortama geçti bile. Chanel'in sadece internet sayfasının kurulumu için gözden çıkardığı rivayet edilen 100 bin doları sanalın gerçekten daha değerli olduğunu kanıtlamıyor mu? Hem Chanel bu bonkör harcamada yalnız değil. Karl Lagerfeld'li Chanel, takipçilerini 2008 Sonbahar-Kış defilesinin en ön sırasına oturtuyor. Markanın adını taşıyan www.chanel.com adresine girdiğinizde atlı karıncanın etrafında salınan modelleri ve tabii markanın yeni sezon koleksiyonunu baştan sona izleme fırsatı buluyorsunuz. Sitesini video gösterimi ile taçlandıran sadece Chanel değil. Hemen tüm markalar sitelerine defilelerinin tam zamanlı gösterimini koymuş bile. Gucci'nin www.gucci.com adresinde firmanın eski kreatif direktörü Tom Ford'un 'Ne kadar köfte o kadar ekmek' felsefesi devam ediyor ve koleksiyonlardan çok, haber konusu olacak ünlülerin videolarına yer veriliyor.
ÇİZGİ DÜNYA
Gucci'nin sitesinde Katie Holmes- Tom Cruise çiftinden, Madonna ile kızı Lourdes'e hatta Donald Trumph'a kadar herkes tam kadro mevcut. Ünlülerin kaymağından bolca yiyen bir diğer marka Versace. www.versace.com sitesi ise kuş kondurmasa da kolay kullanımı ve yüksek volümlü müziği ile görülmeye değer. Restorandan sinema salonuna kadar pek çok alana yatırım yapan Dolce&Gabbana'nın yaratıcılıklarının bir kanıtı da www.dolcegabbana.com sitesinde mevcut. Klişeleşmiş 'yaratıcılık sınır tanımıyor' sözü internette bir anlam ifade ediyor. Tabii bu konunun başını da her zamanki gibi Prada çekiyor. Firmanın www.prada.com adresinde hem internet üzerinden satış yapılıyor hem de Prada'nın yeni sezonda herkesi kendine hayran bırakan teması olan perilerle ilgili bir animasyon gösteriliyor. John Galliano da kendi adını taşıyan internet sitesinde animasyon kullanarak hayranlarını mest ediyor. Giorgio Armani web sitesi kurmaktan çok daha fazlasını yapmış. www.secondlife.com adresli oyun alanında kendine devasa bir mağaza açan Armani, www.style.com sitesinde çizgi karakteri ile basına röportaj veriyor, sanal mağazasını gezdiriyor. Louis Vuitton'un reklam kampanyasının detayları tam bir belgesel niteliğinde. Michail Gorbaçov, Catherine Deneuve gibi ünlüler yaşadıkları şehirleri ve hayatları ile ilgili pek çok detayı kendi sesleriyle anlatıyor.
Yayın tarihi: 6 Nisan 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/04/06/pz/haber,7B6D722F8ED447548EA4A59DFB4178D9.html
Tüm hakları saklıdır.