kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 25 Mart 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Koşan kuru, tekno marketler frenledi

Timur Sırt
23.03.2008
Kurdaki değişimden en çok etkilenen ithal teknoloji ürünlerinin fiyat artışını, teknoloji marketler kampanyalarla frenlemeye çalıştı Apple, 1 Euro'yu 1.69 YTL'ye sabitledi. Kurdaki artış sürerse diğer markaların küçük mağazaları korumak için döviz kurunu sabitlemesi bekleniyor ..
Teknoloji marketler kurdaki artışın yarattığı etkiyi kampanyalarla aşmaya çalışıyor. Ürün bazında yüzde 10 ila 30 arasında yapılan indirimler teknoloji marketlerle yarış yapmaya çalışan küçük mağazalar markaların kuru sabitlemesini arzu ediyor. Kurun sabit kalması yüzünden hızla büyüyen tüketici elektroniği pazarının dalgalanma devam ederse etkilenmesi kaçınılmaz olduğu görülüyor. Tüketicinin ertelediği alımları yapmasını arzulayan zincir mağazalar kurdaki değişimi kampanyalarla aşmaya çalışıyor. Apple IMC Türkiye, indirimi kuru sabitleyerek yapan ilk marka oldu. Apple'dan sonra başka markaların da tüketicinin ertelediği alımı tetiklemek için kuru sabitlemesi bekleniyor.

KÜÇÜK MARKETLER ETKİLENECEK
Zincir mağazaların pazarın yüzde 22'sini elinde bulundurduğu düşünülecek olursa, durgunluktan en çok küçük marketlerin etkileneceği tahmin ediliyor. Kurdaki değişimler karşısında fiyat rekabetine giremeyen küçük mağazaların kapanma riski ile karşı karşı kalması bekleniyor. Bu durumda zincir mağazaların tekeline düşmek istemeyen mağazaların kuru sabitleyebileceği iddia ediliyor.