Hızlı tüketim ürünlerinde "
Hangi kanalda ne ne kadar satılıyor" bilgisine ulaşmak, rekabetin kızıştığı dönemlerde üreticiler için strateji belirlemek açısından çok önem taşıyor.
Her ay hipermarket, süpermarket, bakkal, kuruyemişçi, büfe, eczane, benzin istasyonu marketi gibi kanallardan kasa çıkışlarını alan araştırma şirketi Nielsen, her kategoride tüketim trendlerini markalarla paylaşıyor. Ama Nielsen, şu anda piyasanın ikinci büyük perakendecisi olan
BİM'den bilgi alamıyor. Discount (indirimli) market formatlarının genel tavrı bu.
Örneğin Almanya'da da Aldi, tüketim bilgilerini vermekten kaçınıyor.
Türkiye'de 2007 cirosunu 2.9 milyar YTL olarak açıklayan BİM, tartışmasız bir dev artık. Ve de yaklaşık
bin 800 satış noktasına sahip bu zincirdeki satış bilgilerine ulaşmak artık tüm üreticiler için eskisinden de önemli hale geliyor.
Ve üreticilerden bu konuda gelen şikâyetler her geçen gün artıyor.
Bugünkü Tüm Yazıları
BİM kasa bilgilerini paylaşmıyor; üretici, 'sırrı' merak ediyor
Yayın tarihi: 16 Mart 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/16//haber,F3D13B4602074D7E8C5A12217BD99AAE.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.