kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Mart 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Stefanel, 3 yıl içinde Gucci gibi olacak

Hazır giyimde orta sınıfa hızlı moda üreten markaların sayısı hızla artıyor. Zara'lar, Mango'lar, H&M'ler, GAP'ler, herkes modayı hızlı tüketen kadınlara, "Bugün al, sezon sonunda at" diyor. İtalyan giyim markası Stefanel, bu markalara göre kendini biraz daha üstte konumlandırmıştı bugüne kadar. Ama 55 yaşındaki patron Giuseppe Stefanel, 52 yıllık markanın bu kalabalıkta kaybolmaması için yeni bir strateji belirledi.
Geçtiğimiz haftalarda İtalya'da 40 ülkenin temsilcilerini toplayan Stefanel, "Artık daha lüks olacağız" diye açıkladı kararını. Tabii bu bir anda değil, yavaş yavaş olacak. Markanın Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel Kuran'ın anlattığına göre bu üç yıllık bir strateji. Bu yıldan başlayarak Stefanel bünyesinde dört farklı koleksiyon belirlenecek. Gece, gündüz, sokak modası ve iş konseptli 4 koleksiyon, mağazada farklı yerlerde sergilenecek. Koleksiyonlar değişirken mağazalar da baştan aşağı revize edilecek, insan+mağaza+ürün değişim üçgeninde tasarım, kumaş, dikiş değişecek. Kuran'ın anlattığına göre farklı tasarımcılarla çalışmaya başlayan Stefanel en pahalı mankenlerden Gisele Bundchen ile çalışmaya başlayarak lüksleşme yolunda ilk adımı attı.
Bu değişiklik sürecinde Stefanel ailesine üst sınıfa hitap eden, gözlük, saat gibi aksesuarlar da katılacak. Ayrıca Türkiye pazarına çocuk koleksiyonları da gelecek. Türkiye, Stefanel'in bulunduğu 40 ülke arasında birinciliği Almanya ile paylaşıyor. Yılda 300 bin adet ürün satılan Türkiye'de 30 mağaza, 25 de bayii var.
Türkiye Genel Müdürü Çevikel Kuran, büyürken çok duygusal davranmıyor, herkes gitti diye bir alışveriş merkezine körü körüne girmiyor örneğin. Ve de performansından memnun olmadığı mağazayı inatla açık tutmayı, kötü giden bir evliliği bitirmemeye benzetiyor. Mağazaya iki sezon şans tanıdıktan sonra "hiç gurur meselesi yapmadan" kapatmak gerektiğine inanıyor.