Alışveriş merkezleri artıyor, ama cirodaki artış, metrekare artışı kadar olmuyor. Nitekim 6 Mart Perşembe günü düzenlenecek 2008 AMPD Perakende Zirvesi'nde de perakendede ciro artışlarına rağmen kârlılık oranlarının düşüşü ile baş etme senaryoları tartışılacak. Tam da bu ortamda iki alışveriş merkezi arasında yapılan bir tür centilmenlik anlaşması ilginç olabilir.
Satış Noktası dergisiyle piyasanın nabzını tutan, hiçbir gelişmeyi kaçırmayan
Cengiz Çambel anlattı. İstanbul Bahçelievler'de açılan
Metroport Alışveriş Merkezi, komşusu Has Center'e rakip değil, dost olmak için konseptini buna göre belirlemiş. Hatırlarsınız, Has Center, yıllar önce Bahçelievler E5 karayolu üzerinde açıldıktan sonra konsept değiştirerek sadece bebek ve çocuk alışverine dönmüştü. Has Center'e rakip gelen Metroport, alışveriş merkezi içinde çocuk ve bebek mağazalarına hiç yer vermemiş. Metroport Genel Müdürü Malik Kubilay, "Bu, alışveriş merkezleri içinde çok iyi bir dayanışma. Ayrıca Has Center'de sinema salonları da var. Biz de sinema salonu açmayıp yerine bowling salonu kurduk. Bunlar sektöre örnek olmalı" diyormuş.
Bugünkü Tüm Yazıları
AVM'ler zarar etmemenin yolunu centilmenlikte buldu
Yayın tarihi: 2 Mart 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/02//haber,632C6681F9BD4C2A83227254032CDE31.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.