Cep telefonlarının tamir süresi en faza 30 gün
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, arızalanan cep telefonlarının servislerde uzun süre bekletilmesi nedeniyle tüketicilerin mağdur olduğunu belirterek, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca, malın tamir süresinin en fazla 30 iş günü olduğunu bildirdi.
Kaya, yaptığı yazılı açıklamada, arızalanan cep telefonlarının servislerde uzun süre bekletilmeleri nedeniyle tüketicilerin mağduriyet yaşadığını, oysa 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 13. maddesinde öngörüldüğü üzere malın tamir süresinin en fazla 30 iş günü olduğunu ifade etti.
''Satarken ürününü öven firmalar, satış sonrası hizmetleri reddederek suç işlemektedir'' görüşünü belirten Kaya, Türkiye'yi ''tatlı pazar'' olarak gören üretici firmaların servis ağlarını kurmakta ihmalkar davrandığını, gerekli yedek parça stokunu oluşturmadığını savundu.
İmalattan kaynaklanan hataların bile ''kullanıcı hatası'' denilerek tüketiciden ek bedeller talep edildiğini ifade eden Kaya, Sanayi ve Ticaret Bakanlığının, satış sonrası gerekli hizmetleri vermeyen firmalara yaptırım uygulaması, tüketicilerin de bu konuda yaşadıkları hak ihlallerini gidermek için Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmaları çağrısında bulundu.
(AA)
Yayın tarihi: 2 Mart 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/02//haber,1EB1260F33AB47CBA8BED7BCA9043250.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.