kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 21 Şubat 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Ferrari 430 Scuderia Türkiye'de

20.02.2008
Ferrari Avrupa Bölge Müdürü Massimo Gallotta, Ferrari olarak geçen yılı 6 bin 500 aracı müşterilere teslim ederek yüzde 15 büyümeyle tamamladıklarını bildirdi.

Türkiye'de yüzde 100 TOFAŞ ortaklığında kurulan FerMas'ın distribütörü olduğu Ferrari'nin, dünyadaki ilk tanıtımı 2007 Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarında yapılan yeni modeli Ferrari 430 Scuderia'nın Türkiye tanıtımı, FerMas Showroom'da gerçekleşti.

Burada konuşan Gallota, 2007'nin Ferrari için 3 nedenle çok önemli bir yıl olduğunu belirterek, bunlardan ilkinin, McLaren Mercedes ile yoğun bir rekabetin ardından kazandıkları Formula 1 şampiyonluğu olduğunu kaydetti.

''İkinci olarak, geçen yılı 6 bin 500 aracı müşterilerimize teslim ederek, yüzde 15 büyüme ile kapattık'' diyen Gallota, üçüncü nedenin de Frankfurt Otomobil Fuarında Ferrari 430 Scuderia'nın tanıtımının yapılması olduğunu aktardı.

Gallota, ''Büyüyen ve yeni pazarların bu büyümeye katkısı oldu. Türkiye bu pazarlardan bir tanesi, FerMas'ın deneyimi ve desteği ile beraber Türkiye'deki gelişimimizi devam ettireceğimizden son derece eminiz'' diye konuştu.

60 MİLİSANİYEDE VİTES DEĞİŞTİRME

Ferrari 430 Scuderia'nın özellikleri hakkında da bilgi veren Gallota, Michael Schumacher ile birlikte geliştirilen aracın 510 beygir gücü, 1.250 kilo ağırlık ve 60 milisaniyede vites değiştirme hızına sahip olduğunu kaydetti.

Gallota, ''2004 Formula 1 araçlarının verilerine çok yakın veriler bunlar'' dedi.

Bir soru üzerine Türkiye'deki büyümelerinin de diğer ülkelerdeki gibi yüzde 10 düzeyinde bulunduğunu aktaran Gallota, bunun devam edeceği görüşünde olduğunu dile getirdi.

TOFAŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Pandır ise TOFAŞ'ın 40'ıncı yılının kutlandığı bu yılda, ilk ürün tanıtımının Ferrari'nin bu modeli ile yapılmasının kendileri için mutluluk verici olduğunu belirtti.

Pandır, TOFAŞ'ın büyümeye devam ettiğini ve FerMas'ın da 2005 yılından beri bu büyümeye büyük katkı sağladığını ifade ederek, lüks spor araba sınıfındaki otomobillerde finansman, servis gibi olanaklar ile kurumsal perakendecilikte yeni bir boyut getirdiklerini aktardı.

''VERGİ ORANLARI FARKLI OLSAYDI SATIŞLARIMIZ MİNİMUM 2 MİSLİ OLURDU''

FerMas Genel Müdürü Orhan Ülgür ise Ferrari 430 Scuderia'nın satış fiyatının 391 bin avrodan başladığını belirterek, ''Şu ana kadar 9 araç için kapora aldık. Ama bu sene içerisinde teslimatımız 4 ya da 5'in üzerinde olmaz diye düşünüyorum'' dedi.

Ülgür, bu sene için toplam Ferrari araç satış rakamının 30 civarında olmasını beklediğini, şu anda tahminen 24 sipariş almış olduklarını ve 6 kadar arabanın boşta bulunduğunu dile getirdi.

Vergi oranlarının çok yüksek olmasının satışlara etkisine ilişkin bir soru üzerine Ülgür, buradaki müşterilerin ödediği fiyatın yaklaşık yarısını vergilerin oluşturduğunu, dünyada vergi oranlarının yüzde 40-60 düzeylerinde bulunduğunu ifade etti.

Ülgür, ''Türkiye'de bir bilinen bir de bilinmeyen kesim var. Yepyeni bir müşteri grubu oluşturduk. Her 3 Ferrari müşterisinden 2'si yepyeni müşteriler. Bunlar genç, teknolojiye, yeniliğe, motor sporlarına meraklı bir kesim. Vergi oranları daha farklı olsaydı satışlarımız minimum 2 misli olurdu diye düşünüyorum'' görüşünü aktardı.

''AİLESEL ÇEKİNCELERİ, EŞLERİ İŞE KATARAK ÇÖZDÜK''

Bir soru üzerine, işe başladıklarında Ferrari almayı düşünenlerde bazı çekinceler bulunduğunu gördüklerini aktaran Ülgür, bunların lüks araç alanlara yönelik vergi denetimlerinin başlaması, böyle bir araçla yolda dolaşmanın çok kolay olmaması gibi nedenleri bulunduğunu aktardı. Diğer bir çekincenin de araçların dikkat çekici renk ve tarzları ile ''ailesel sorunlara'' yol açmasından kaynaklandığını ve bu sorunu eşleri de işin içine katarak çözdüklerini kaydeden Ülgür, müşterilerinin yüzde 80'inin evli olduğunu söyledi.

Ülgür, kadın müşterileri bulunup bulunmadığı konusunda ise daha önce bir kadın müşterileri olduğunu, Ferrari eğitimlerine de davet ettiklerini belirterek, Ferrari aktivitelerine gelen kadınlar da olduğunu ancak genel olarak kadınların araçları kullanmaya korktuğunu belirtti.

Aldıkları siparişlerde şimdiye kadar yüzde 10 gibi bir kapora alırken bunu iki katına çıkardıklarını ve yaklaşık 100 bin avro düzeyinde kaporalar aldıklarını ifade eden Ülgür, araçları ikinci el olarak geri almalarının satışlarına büyük katkı sağladığını dile getirdi.

Ülgür, yeni bir showroom açmayı düşünüp düşünmedikleri konusunda ise Ferrari ve Maserati'nin showroomlarının ayrılması gerektiğini, araçların artık tek bir yere sığmadığını belirtti.

(AA)