Medya Takip Merkezi'nin (MTM) araştırma verilerine göre; hem medyanın hem reklamverenin Sevgililer Günü'ne ilgisinde geçtiğimiz yıla göre artış var. İşte 1-15 Şubat tarihleri arasında gazete ve dergilerde 'Sevgililer Günü' ile ilgili yayımlanan her haberi tek tek raporlayan MTM'nin araştırma sonuçları:
* 15 günlük süreçte konuyla ilgili 3 bin 125 haber yapılmış. Geçen seneye oranla medyanın Sevgililer Günü'ne ilgisi yüzde 26 oranında artış göstermiş.
* 204 farklı köşe yazarı, 15 gün boyunca toplam 256 kez Sevgililer Günü'ne köşesinde yer vermiş.
* 16 TV kanalında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre, 14 Şubat konulu reklam kampanyaları, TV kanallarında toplam 3 bin 657 spot yayınlanmış, 20 saati aşkın süreyle izleyiciye ulaşmış. Bu özel gün için özel olarak hazırlanan reklamların oranı, önceki seneye göre yüzde 35 artmış.
* Yataş, Sevgililer Günü'ne en çok reklam yatırımı yapan marka olmuş ve reklam filmi, altı saati aşkın süreyle ekranda yer almış. İkinci sırada Maximum Kart var. Sevgililer Günü temalı en çok reklam veren diğer markalar ise İstikbal, Altınbaş ve Linens olmuş. Sevgililer Günü için 'haram' fetvası veren, kutlamaları yasaklayan İslam ülkeleri vardı hatırlarsınız... 'Türkiye İslam ülkesi mi olacak, yaşam tarzımız elimizden mi alınacak' korkusu yaşayanlar artık rahatlayabilir! Medyasıyla, reklamcısıyla, aşk dolu insanlarıyla(!) bir olmuş, bir tehlikeyi daha savmışız işte...
Yayın tarihi: 20 Şubat 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/02/20/gny/haber,3DBDB70E632F4EC797A27317B5479B44.html
Tüm hakları saklıdır.