kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Ocak 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
UFUK SANDIK

Bu hızla iki yılda İtalya'yı sollar Meksika'yı yakalarız

Büyük resim için tıklayın
Ekonominin lokomotifi haline gelen ve birçok ihracatçı sektörü geride bırakan otomotiv vites büyüttü. Bugün Türkiye, otobüs üretiminde Avrupa ülkeleri arasında 1'inci sırada, ticari araç üretiminde 2'nci, kamyon üretiminde 6'ncı, binek araç üretiminde ise 9'uncu sırada bulunuyor. Türkiye'nin toplam otomotiv içindeki yeri ise 6'ncılık.
2010 yılında 2 milyon adetlik üretim hedefleyen Türkiye, dünyanın en büyük üreticileri sıralamasında ilk 10'a girmeyi gözüne kestirdi. Bugün Türkiye, 1 milyon adetin üzerindeki üretimle 16'ncı sırada bulunuyor. Hedefler gerçekleşir ve Türkiye 2 milyon adetlik üretime ulaşırsa, 6 basamak birden atlayarak otomotive yön veren ilk 10 ülke arasındaki yerini alacak. Meksika, Hindistan, İngiltere, Rusya, Tayland, İtalya gibi ülkeleri geride bırakacak.

Hedef 10'unculuk
Otomotiv sektörünün bugünkü konumuna gelmesinde büyük desteği olan ancak hep geri planda kalan yan sanayi firmalarını aynı çatı altında toplayan Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği'nin ( TAYSAD ) Başkanı Ömer Burhanoğlu, Türkiye'nin hedef çıtasını daha da yükseltiyor.
Burhanoğlu, Türkiye'nin kısa vadeli hedeflerini; araç üretiminde dünyada 10'uncu, Avrupa Birliği ülkeleri arasında 3'üncü, araştırma ve geliştirme çalışmalarında ise dünyadaki ilk 5 ülke arasında yer almak olduğunu söylüyor.
Fakat, bu hedeflere ulaşabilmek kolay değil. Bu hedeflere ulaşabilmek için öncelikle yatırım ve dolayısıyla para şart.

9 milyar dolar
2010 yılına kadar kapasite artışı için 3.5 milyar dolar, teknoloji yenileme için 2 milyar dolar, yeni model yatırımları için 3.5 milyar dolar olmak üzere toplam 9 milyar dolarlık yatırım gerekiyor.
Türk otomotivi 50 yıllık kısa tarihi içinde büyük yol kat etti. Ancak daha gidilecek çok yol var. Bunun için patronu, işçisi, politikacısı herkes aynı hedefe inanmalı.