kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Ocak 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Lassa tereciye tere sattı, Sakıp Bey'in rüyası gerçeğe dönüştü

ÖZHAN TEZEL
2007'yi 47 ülkeye 2.5 milyon adet Lassa markalı lastik satarak kapatan Brisa'nın genel müdürü Savaş, "Lassa'nın küresel marka olması Sakıp Bey'in rüyasıydı. Ralli ülkesi Finlandiya'ya bile ralli lastiği sattık" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Lassa tereciye tere sattı, Sakıp Bey'in rüyası gerçeğe dönüştü
Tek fabrikada üretim yapmasına rağmen Avrupa'nın altıncı büyük lastik üreticisi olan Brisa, Türk otomotiv sanayine paralel olarak büyümeye devam ediyor. Yerli montaj ve yenileme pazarının yanı sıra otomotiv ana sanayi gibi ihracatla büyüyen Sabancı Grubu kuruluşu Brisa, 2007 yılını 47 ülkeye 2.5 milyon adet Lassa, 500 bin adet Bridgestone ihraç ederek kapattı. 2007'de cirosu 700 milyon YTL'yi, ihracatı 170 milyon doları bulan ve 9 ülkeyi daha yurtdışı pazarlarına dahil etmeyi başaran Brisa'nın yurtdışı Lassa satış ağını daha da genişletmek için çalıştıklarını açıklayan Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, "Bugüne kadar 30 milyon Lassa ihraç ettik. Son 4 yılda lastik ihraç ettiğimiz ülke sayısını 30'dan 47'ye çıkardık, satışlarımızı yüzde 50 artırdık. Lassa Rally Team'in geliştirdiği ralli lastiklerini milli sporları ralli olan ve dünyaca ünlü ralliciler yetiştiren Finlandiya'ya bile sattık. Sakıp beyin rüyası Lassa'nın küresel bir marka olmasıydı. Attığımız adımlarla bunu gerçekleştirdik" şeklinde konuştu.

TEK FABRIKADA BÜYÜMEYE DEVAM
Lassa'nın kış lastiği Snoways'in İsveç'in Kuzey Kutup Dairesi içinde kalan bölgesinde yapılan özel test sürüşü organizasyonunda konuşan Savaş, gazetecilerin Brisa ve lastik sektörü hakkındaki sorularını yanıtladı. Her yıl yüzde 15 büyüyen Türk markası Lassa'nın küresel anlamda büyük bir oyuncu olmasının ardında sadece satış ve pazarlama başarısı yatmadığını vurgulayan Savaş, Lassa markalı lastiklerin kalite performansıyla da önplana çıktığını söyledi. "Lassa markamız ihracatımızın yüzde 70'ini yaptığımız Avrupa'da her geçen gün yükselen bir değer haline geliyor. Örneğin Bulgaristan'da yüzde 20'ye varan pazar payımız var. İtalya gibi lastik üreticisi bir ülkede bile kısa sürede yüzde 2 pazar payına ulaştık. Ortadoğu, eski Sovyetler Birliği ve Kuzey Afrika pazarlarında ise satışlarımızı kısa sürede iki katına çıkarabiliriz. Fakat bu pazarların oturmasını bekliyoruz" diyen Savaş, çok istemelerine rağmen yollarına ikinci bir fabrika kurarak değil kapasite artırarak devam edeceklerini söyledi. İlave bir fabrikanın gönlünden geçtiğini ifade eden Savaş, Güler Sabancı'yı da bu konuda kendisine yakın bulduğunu şu sözlerle açıkladı: "Güler Hanım'da ilave bir fabrika arzu ediyor. Fakat bunun için Bridgestone'un onayı gerek. Şuanda olduğumuz yerde büyümeye devam edeceğiz. Yıllık yaklaşık 9 milyon adetlik üretim kapasitemizi Brisa olarak 10 milyonun üzerine çekmeyi hedefliyoruz."
Haberin fotoğrafları