kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Ocak 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Acele, otomotiv mühendisi aranıyor

31.12.2007
Türk otomotiv sektörünün yüzde 50'si mühendis olmak üzere kısa vadede 25 bin çalışana ihtiyacı var..
2007 yılı sonunda 1 milyon 200 adetlik üretim, 800 bin adet araç ihracatı ve 20 milyar dolarlık ihracat geliriyle yeni rekorlara imza atan otomotiv sektörünün yeni hedefi 2010 yılı. Sektör 2010 yılında 2 milyon adet üretim, 1 milyon 500 bin adet araç ihracatı ve 40 milyar dolarlık ihracat geliri hedefine emin adımlarla ilerliyor. 2007 yılında 240 bin kişinin ekmek parasını kazandığı otomotiv, 2010 yılında 500 bin kişinin çalıştığı dev bir sektör haline gelecek. Sektörün bu hedeflere ulaşabilmesi için kısa vadede yüzde 50'si mühendis olmak üzere 25 bin kişiye ihtiyacı var. Uzun vadede ise bu sayı 260 bin kişiye çıkıyor. Fakat, sektörün önündeki en büyük problemlerden biri nitelikli çalışan sayısı. Türk otomotiv sektörünün gerek orta ve uzun vadedeki hedeflerine ulaşabilmesi, gerekse Doğu Avrupa ülkelerinin rekabetine karşı durabilmesi için daha fazla sayıda nitelikli işgücüne ihtiyacı var. Son olarak Tofaş CEO'su Ali Pandır Ar-Ge merkezinde görevlendirilecek mühendis bulmakta zorlandıklarını söylemişti. Pandır, bu eksiklikliği giderebilmek için Torino ile Uludağ üniversiteleri arasında işbirliği yapıldığını kaydetmişti.

NİTELİKLİ İŞGÜCÜ
Türkiye'nin otomotivde bir marka olduğunu söyleyen Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği Başkanı Ömer Burhanoğlu, otomotiv sektörü için eleman yetiştirilmesinin önemine değiniyor. Marka olarak kalabilmek için rekabetçi olmak, rekabetçi olmak için ise işçilik, enerji, hammadde, altyapı, vergiler gibi uygun girdilerin olması gerektiğine dikkat çeken Burhanoğlu, şunları söylüyor: "Eğitim altyapısının güçlendirilmesi, üniversitelerde otomotiv kürsülerinin oluşturulması, proje yönetimi, tasarım ve kalite gibi derslerin okutulması gerekir."