kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

%10 KDV'yi markete, otele kaptırmayın!

HACER GEMİCİ
1 Ocak günü içtiğiniz kolanın, gazozun; lokantada yediğiniz yemeğin, kır bahçesinde içtiğiniz çayın KDV'si 10 puan düşüyor Yeni yıl sabahı bu ürünlerin fiyatı düşmezse, devletin almaktan vazgeçtiği KDV marketin, otelin, lokantanın kasasına girecek ..
Hükümet, 1 Ocak 2008 tarihinden itibaren bazı ürünlerde KDV oranlarını yüzde 18'den 8'e indirecek. Bu nedenle yeni yılda sade, meyveli ve kolalı gazozun fiyatı ile lokanta, kebapçı, ayakta yemek yenen veya pakette yemek satan yerler, yemek şirketleri, pastane, kıraathane, kafeterya, lokanta ve çay bahçelerinde verilen hizmetin 31 Aralık 2007 tarihine göre yüzde 10 daha ucuz olması gerekli. Buna göre yine otel, motel, pansiyon ve tatil köyü benzeri konaklama tesislerinde sunulan geceleme hizmetindeki KDV oranları da yüzde 18'den 8'e düşecek.

DONDURMA UYANIKLIĞI
Bu noktada bilinçli bir tüketici olarak yapılması gereken 31 Aralık'ta marketten alınan kolanın ya da lokantada yenen yemeğin fiyatına dikkatli bakmak. Eğer, 1 Ocak günü aynı hizmeti yüzde 10 daha ucuza almıyorsanız bilin ki devletin 'almaktan vazgeçtiği yüzde 10'luk KDV', vergi düşüşünü fiyatına yansıtmayan bakkalın, marketin, lokantanın ya da otelin kasasına gidecek. Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Vergi Uzmanı Sezgin Özcan, tüketicinin uyanık olması gerektiğini ifade ederek, "Geçmiş yıllarda dondurmada benzer bir KDV indirimi gündeme geldi. Dondurmacılar indirimin başlamasından bir hafta önce yüzde 10 zam yaptılar ve fiyat aynı kaldı. Burada da şirketler benzer bir şey yapabilirler" uyarısında bulundu.

TAKİP ETMEK ÇOK ZOR
Özcan, KDV oranı inen meyveli, sade gazoz ve kolalı içecekleri da takip etmenin zor olacağını belirterek sözlerine şöyle devam etti: "Çünkü ortada tek bir fiyat yok. Bugün bir markette satılan kola ile başka bir markette satılan kolanın fiyatı aynı olmayabiliyor. Mesela, marketler kendileri özel indirimler yapıyor. Ama tüketici düzenli olarak gittiği markette bugün fiyata bakıp 1 Ocak günü düşüp düşmediğini kontrol edebilir. Düşmüyorsa aradaki yüzde 10'luk fark birilerinin cebine gidiyor diye düşünmek yanlış olmaz."