LCD'de kaçan trenin peşine düştük!
Hacer GEMİCİ - Meltem ERSOY EKONOMİ
Profilo Telra ile televizyon üreticilerinin yaşadığı kan kaybı da net olarak ortaya döküldü. Sektör geçen yıla göre üretim ve ihracatta yüzde 25'i aşan kayıplarla yola devam ediyor... Tüplü televizyonlar yerini LCD ve plazmaya bırakırken, Türk üreticisi yıllar önce yapmadığı panel yatırımına hayıflanıyor. Zorlu’ya göre ‘Treni kaçırdık’, ama Bakan Çağlayan, ‘Geç kalmadık’ diyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
LCD'de kaçan trenin peşine düştük!
Avrupa'nın televizyoncusu olarak bilinen Türkiye'de üreticilerin içinde bulunduğu durum, Profilo Telra'nın içine düştüğü sıkıntı ile su yüzüne çıktı. 2007 yılı kasım ayı itibariyle 11.6 milyon adetlik üretim yapan televizyoncular geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25'lik bir kayıpla karşı karşıya. İhracatta da benzer bir kayıp ile yola devam etmek zorunda kalan sektör, yeni yılın ilk günlerinde Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan ile bir araya gelmeye hazırlanıyor. Tüplü televizyondan LCD ve plazma TV için gerekli olan panel yatırımına kaymakta geç kalan sektör, şimdi geçmişi ile hesaplaşıyor. 2001 yılında ekonomik krizin olduğu ortamda panel yatırımı yapmak istediğini anlatan Zorlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, "Artık tren kaçtı" derken, Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan ise "Hiçbir şey için geç kalmadık" değerlendirmesinde bulunuyor. İşte yeni yılda Bakan ile sektör temsilcileri bu gündem ile bir araya gelecek. Üreticiler Bakan'a "vergi indirimi, ortak plazma fabrikası kurulması ve Ar-Ge'ye teşvik " önerileriyle gidecek.
PANELDE DIŞA BAĞIMLIYIZ
Toplam üretim kapasitesi 25 milyon adet olan Türkiye'deki üç büyük televizyon üreticisi, aslında 2005 yılından beri kan kaybediyor. 2005 yılında 20.9 milyon adetlik üretime imza atan sektör, 2006 yılında 18.2 milyon adette kaldı. 2007 Kasım ayı itibariyle ise rakamlar 'korkutucu' boyutlara ulaştı. Çünkü Kasım 2006'da milyon 800 bin adeti tüplü TV olmak üzere 15.5 milyon adetlik üretim gerçekleştiren sektör, bu yıl aynı dönemde 11.6 milyon adetlik üretim yapabildi. Bunun 7.5 milyonunu ise tüplü TV'ler oluşturdu. Yani 2005 yılı ile karşılaştırıldığında yüzde 40'lara varan kayıplar yaşandı. Aslında Türkiye'nin korkusu tüplü TV üretimindeki düşüşten çok LCD ve plazma televizyonda beklenen ihracat ve iç satış rakamlarına ulaşamamak. Panel yatırımı yapmayan Türk üreticiler maliyetin yaklaşık yüzde 75'ini oluşturan paneli dünyadaki 5 büyük firmadan almak zorunda kalıyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
LCD'de kaçan trenin peşine düştük!
Yayın tarihi: 25 Aralık 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/25//haber,5AEB5D97B5C0434E8605447642383079.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.