kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Kasım 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Uçak neden düştü?

Yeni Haber
İLİŞKİLİ HABERLER
Uçak neden düştü?
Hava şartları, görüş şartları herhangi bir yağmur, rüzgar yoktu, uçuşa son derece elverişliydi. Peki uçak neden düştü?

HAVA ŞARTLARI UÇUŞA ELVERİŞLİYDİ


Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi Tuncay Doğaner, hava şartlarının, görüş şartlarının uçuşa elverişli olduğunu belirterek, ''Bundan daha güzel bir hava olamaz. Ancak meydan, pist görüldükten sonra, uçağın buraya nasıl düştüğü bir araştırma konusudur'' dedi.

*ISPARTA'DA UÇAK KAZASI FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYINIZ...


Uçağın normal şartlarda Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'na geldiğini ifade eden Doğaner, sözlerine şöyle devam etti:''Meydan görüldüğünü ve yaklaşmaya devam ettiklerini kuleye bildirdikten sonra uçakla temas kaybolmuştur. Uçakla temas kaybolduktan sonra bize haber geldi. Arkasından ilgili bütün birimlere haber gitti. Söylentiler dışında uçakla ilgili herhangi bir temasımız olmadı. Bir hava kurtarma helikopterimizin pilotu ve ekibi, uçağın yerinin meydanın kuzey-batısında Kıraç köyü yakınlarında olduğunu tespit etti.

"TEKNİK BİR ARIZA SÖZ KONUSU DEĞİL"

Hava şartları, görüş şartları herhangi bir yağmur, rüzgar yoktu, uçuşa son derece elverişli. Bundan daha güzel bir hava olamaz. Ancak meydan, pist görüldükten sonra uçağın buraya nasıl düştüğü bir araştırma konusudur. Teknik bir arızayla uzaktan yakından bir ilgisi yoktur.''

Tuncay Doğaner, uçağın Priştina'dan geç geldiği için İstanbul'dan geç kalktığını kaydetti.

"UÇAK WORLD FOCUS HAVAYOLLARI UÇAĞIYDI"

Süleyman Demirel Havalimanı'na yaklaşması ve görüşü gayet kolay bir hava alanı olduğunu dile getiren Doğaner, ''Bundan sonraki safha kara kutunun bulunup incelenmesidir. Artık konu bizden çıkmıştır. Uçağın herhangi bir arızası yoktur. 1996 model MD83 tipi uçak... Bakımları yerindedir. Bakımlarıyla ilgili bir hata söz konusu değildir. Uçak World Focus Havayolları uçağıdır. Yolcuların bütün sorumluluğu bize aittir. Rahmetli arkadaşlarım eğitimden yeni dönmüş son derece deneyimli pilotlardır'' diye konuştu.


ISPARTA VALİSİ: O BÖLGE UÇAĞIN GEÇİŞ NOKTASINDA DEĞİL


Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen uçağın enkazı üzerinde helikopterle uçan Isparta Valisi Şemsettin Uzun, ''O bölge uçağın geçiş noktası değil'' dedi.

Vali Şemsettin Uzun, uçağın düştüğü bölgenin üzerinde helikopterle uçup, gözlem ve keşif yaptıktan sonra Isparta Süleyman Demirel Havaalanı'nda gazetecilere yaptığı açıklamada, tüm güvenlik ekiplerinin ve ambulansların olay yerinde olduğunu belirterek, şunları söyledi:
''Enkazın üzerinde helikopterle uçtuk. Bütün ambulanslar orada. Uçak oraya nasıl indi anlamak mümkün değil. Sırtın öbür tarafına düşmüş. Ağaçlık ve biraz kayalık bir bölge. Uçak perişan vaziyette. Üzüntülüyüz. O bölge uçağın geçiş alanında değil. Uçakla irtibatın kesildiğini 03.00'te haber verdiler. Uçağı kuleden görmüşler. Hatta hava raporlarını
vermişler. İniş için müsait denilmiş. Burdur üzerinden dönüş yapacaktı. Orada bir irtibatsızlık oldu.''

Vali Uzun, bölgede uçağın gövdesinin göründüğünü belirterek, ''Gövde var, kanatlar pek yok. Yarım gövde. Gövdenin ön tarafı var. Sağa sola serpilmiş parçalar var. Olay yerine kara yoluyla gidip vatandaşlarla beraber olacağız. Çok üzüldük. Ben böyle bir şey görmedim'' diye konuştu.

BAKAN YILDIRIM ÖZEL BİR UÇAKLA GÖZLEM YAPTI

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet uçağının enkazını havadan inceledi.
Ankara'dan özel bir uçakla bölgeye hareket eden Ulaştırma Bakanı Binali
Yıldırım, Çukurören ve Yenitepe köyü arasındaki Türbetepe mevkisindeki
enkazı havadan inceleyerek, gözlem yaptı. Enkaz bölgesinde bir süre
dolaşan uçak daha sonra Süleyman Demirel Havalimanı'na gitti. Bakan
Yıldırım Havalimanı'nda Isparta Valisi Şemsettin Uzun ile kriz masası
görevlileriyle görüşüyor.
Bu arada, enkaz bölgesindeki kalabalık da arttı. Çok sayıda vatandaş ve
yolcu yakını kaza bölgesine giderek, çalışmaları izliyor. Görevlilerin
enkaz bölgesindeki inceleme ve çalışmaları da sürüyor.

AA MUHABİRLERİNİN ENKAZ BÖLGESİNDEN GÖZLEMLERİ


Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen uçağın önce kanadının tepeye çarptığı sanılıyor.AA muhabirlerinin enkaz bölgesindeki gözlemlerine göre, uçağın kanat ve motor bölümünün tepenin üst kısımlarında, gövde kısmının da tepenin hemen aşağısında yaklaşık 150 metre mesafede bulunuyor. Uçak enkazının geniş bir çevreye yayıldığını bildiren AA muhabirleri, jandarmanın bölgeyi kordon altına aldığını belirttiler.

AA muhabirlerinin verdiği bilgiye göre, Uçağın enkazının bulunduğu bölgenin belli olmasından sonra, uçak yolcularının aileleri ve yakınlarıyla çevre köylerdeki vatandaşlar da bölgeye geldi. Kalabalık yüzünden cesetlerin toplanması çalışmaları aksayınca, jandarma vatandaşları bölgeden uzaklaştırmaya başladı.


"PİLOTAJ HATASI DAHİL HERŞEY OLABİLİR"

Türkiye Havayolu Pilotları Derneği Başkanı Tuna Gürel, kazanın sebebiyle ilgili şu andan birşey söylemenin yanlış olacağını söyledi. Gürel, "Karakutular incelenmeli, pilotaj hatası dahil herşey olabilir. Şu anda ağzımızdan çıkacak bir açıklama kamuoyunu yanıltacaktır. Bekleyip görmemiz lazım." dedi.

Konuya ilişkin basın açıklaması yapan, kazanın sebebiyle ilgili konuşmanın erken olacağını ifade etti. Gürel, "Bizler kurum olarak kazadan 48 saat sonraya kadar konuşmama kararı almıştık. Ancak televizyona uzman diye çıkan bazı kimseler yanlış bilgiler veriyor. Kamuoyunu aydınlatmak için bu açıklamaları yapıyoruz." diye konuştu.

Bir basın mensubunun uçağın eski olduğu yönündeki soruyu Gürel, "Uçağın iyisi kötüsü olmaz. Sadece daha teknolojik ve daha konforlu olanı olabilir. AtlasJet elinde bulunan bazı uçakları Suudi Arabistan Havayolları'na kiraladığı için ve elinde uçak kalmadığı için Word Focus'tan kiralamışlar. Bunu bütün hava yolları yapıyor." şeklinde yanıtladı.

Tuna Gürel, rekabetin artmasının kaliteyi düşürdüğü yönündeki soruya ise, "Rekabet her zaman kaliteyi yükseltir. Tamamen ticari sebeplerle birleşmeler olabiliyor. Ancak kalitenin düştüğü fikrine katılmıyorum." diye yanıt verdi.

Türkiye'de, halkın uçakları kullanmasının trafik kazalarında azalma göstermesine sebep olduğunu söyleyen Gürel, "Türk halkı artık uçmaya başladı. Böylece de ölüm oranları azaldı. Emniyet Müdürlüğü'nün verileri de bunu kanıtlıyor." dedi.

EMEKLİ TÜMGENERAL PİLOT SEYMEN'İN GÖRÜŞLERİ

Emekli Tümgeneral Pilot Seyfettin Seymen, Atlasjet Havayolları'na ait MD-83 tipi uçağın gövdesinin bir bütün olarak düştüğüne dikkat çekerek, "Uçağın gövdesinin bir bütün olarak düşmesi ancak uçağın çok süratsiz olması ya da kuyruğunu bir yere çarptıktan sonra düşmesi ile olabilir" dedi.

Atlasjet Havayolları'na ait MD-83 tipi uçağın düşme nedenleriyle ilgili olarak emekli Tümgeneral Pilot Seyfettin Seymen, özel bir tv kanalına yaptığı değerlendirmede uçağın tenkik olarak düşüş olasılıklarını anlattı.
Seymen, uçağın enkazından, uçağın gövdesinin bir bütün olarak düştüğü sonucunun ortaya çıktığını kaydetti. Seymen, uçağın gövdesinin bir bütün olarak düşmesinin ancak uçağın çok süratsiz olmasından kaynaklanacağını belirterek, şöyle konuştu:

"Uçak neden süratsiz? Burda teknik sebepler olabilir, insan faktörü olabilir diğer sebepler olabilir. Pilot demiş ki ben pisti gördüm hava net pisti karşıladım. Bu demektir ki pilot pistin ışıklarını görmüş. Yaklaşırken uymak zorunda olduğu bazı kurallar vardır, bunlar şunlardır : sürat ve irtifa. Şayet süratsiz kalırsanız uçak tutunamaz, nasıl bir ağacın yaprağı rüzgarsız bir havada yalpalanarak yere düşerse o şekilde düşebilir."

SİS VEYA MOTORUN ANİDEN DURMASI

Uçağın, sis ya da motorların aniden durması nedeniyle düşmüş olabileceğini de söyleyen Seymen, diğer ihtimalleri şöyle sıraladı:
"Piste yaklaşırken herhangi bir nedenle irtifanın altına düşülmüşse, orada bir tepe var sağda ve uçağın kuyruğunun soldan sağa gittiğini farzederek konuşuyorum, uçaklar düşük sürate indiklerinde platlarını da indirirler (plat, kanat yüzeyini artırıcı bir ilave parçadır) inişte hepimiz uçarken görürüz. Plat uçağın düşük süratle havada tutunmasını sağlar. Herhangi bir nedenle sürat düşmüşse kuyruğunu tepeye vurmuş ve düşmüş olabilir. Son ihtimal ise hiç düşünmediğimiz bir olaydır. Bunlar olasılıkların içindedir. Kaza kırım inceleme eğitimi alan benim gibi insanlara söylenen ilk cümle şudur 'sakın neticeye hemen karar vermeyin.' Diyelim ki pilot özel bir nedenle uçağı düşürdü. O zaman pilot un özel hayatına kadar gidilir, neden pilot bu hatayı yaptı ona bakılır."

AJANSLAR