kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Kasım 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Türkiye'de 'ticari'lerin ağırlığı giderek artıyor

Türkiye'deki hafif ticari araç pazarı binek otomobil pazarına göre giderek güçleniyor. KOBİ'lerin etkisiyle büyüyen ticari araç pazarını sektörün yöneticileri değerlendirdi..
Son yıllarda Türkiye KOBİ'lerin de katkısıyla önemli bir hafif ticari araç pazarı oluştu. Bunun en iyi göstergesi ise Türkiye'de satılan her 100 motorlu araçtan 40'ının ticari araç olması. Yani toplam otomotiv pazarında hafif ticari araçların payı yüzde 40'ı buluyor. Fakat, pazarda bu yıl seçimlerin etkisiyle bir gerileme yaşanıyor. Yılın ilk yarısında yüzde 25 civarında bir düşüş yaşanırken, yılın sonlarına doğru bir toparlanma görülmeye başladı. Eylül sonu itibariyle bu düşüş 13'lere geriledi. Yıl sonunda hafif ticari araç satışlarının 230 bin adetler seviyesinde kapanacağı, gelecek yıl ise 260 bin adede çıkacağı tahmin ediliyor. Hafif ticari araç pazarının önemli oyuncularının pazara ilişkin görüşleri ise şöyle;

Hafif ticari pazarı çok önemli
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar:
Ticari araç pazarının en fazla büyüdüğü bölge ler arasında yer alan Türkiye'de hafif ticari araç satışları oto pazarının yüzde 40'ını oluşturuyor. Renault olarak bu pazara verdiğimiz önemi 2007 Ticari Araç Fuarı'nda, fuarın tek konsept aracı Renault Trafic Deck'up modelini sergiliyerek gösteriyoruz. Böylelikle her geçen gün daha da gelişmekte olan hafif ticari araçlar segmentindeki iddiamızı tüketicilere sergilemeyi hedefliyoruz.