Bahçeşehir-Uğur Eğitim Kurumları uygulamaya koyduğu
"Kişiye Özgü Öğretim Modeli" ile Türk eğitim sisteminin
"gen haritasını" çıkardı. Bin 442 öğretmeniyle müfredatı baştan sona konu konu tarayan kurum, uyguladığı tanı testleriyle de her bir öğrenci için öğrenilmesi güçlük çekilen başlıkları tespit etti. Dünyada uygulanan bir çok yöntemi biraraya getiren kurum, oluşturduğu modelle yılda milyarlarca dolara malolan sınıf tekrarlarının yanı sıra okulda şiddetin önünü almayı hedefliyor.
Bahçeşehir-Uğur Eğitim Kurumları'nda, Kişiye Özgü Eğitim Modeli için, Türkiye genelinde 8 bin öğrenciye Kişisel Öğrenme Stili Testi
(KÖS) uygulanarak öğrenme becerileri tespit edildi. Bunun yanında
247 bin 400 öğrenciye de
"tanı testi" uygulayarak eksiklikler belirlendi. Türkiye genelindeki okullarda yapılan
KÖS testleri de ilginç veriler ortaya koydu. Buna göre, detaylara odaklanmanın zor olduğu, hızlı karar vermenin günlük yaşamın bir gereği olduğu batı bölgelerindeki öğrencilerin bütünsel düşünme biçimine sahip oldukları belirlendi. Buna karşın, kuralların önem kazandığı, kişilerin sorumluluklarının belirgin olduğu doğu bölgelerine doğru analitik düşünce biçiminin ağırlık kazandığı gözlendi.
Yayın tarihi: 17 Ekim 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/17//haber,7B2C27446D194FB0AFE41EB8D1A5B86F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.