kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Ekim 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
P&G Pazarlama Direktör Yardımcısı İhsan Karagöz

'Türk erkeklerini sadece futbolla yakalayabiliyoruz'

FATİH ATALAY
P&G Pazarlama Direktör Yardımcısı Karagöz, Türk erkeklerinin TV seyretme sıklığını belirleyemedikleri için futbol maçlarına reklam verdiklerini belirtti..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Türk erkeklerini sadece futbolla yakalayabiliyoruz'
* Türkiye'de 18 milyon düzenli ıslak tıraş olan erkek var.
* Türk erkeklerinin yüzde 44'ü, cildini 'hassas' olarak nitelendiriyor.
* Türklerin yüzde 87'si 'benim sakalım sert' diyor.
* Yüzde 85'i tıraş öncesi ürün kullanıyor.
* Erkeklerin yüzde 34'ü daha kısa zamanda tıraş olabilse daha sık tıraş olacağını belirtiyor.
* Sakal veya bıyık ayda ortalama 1.3 santim uzuyor.
* Bir erkek, hayatının ortalama 30 gününü tıraş olarak geçiriyor.

Ocak 2005'te 57 milyar dolar ödeyerek bünyesine Gillette'i katan P&G, birleşmenin Türkiye ayağını 'büyük ölçüde tamamlandı' şeklinde nitelendiren P&G Pazarlama Direktör Yardımcısı İhsan Karagöz, Gillette'in dünyadaki en büyük 12'nci pazarının Türkiye olduğunu vurguladı. Türkiye'nin Gillette'in Orta Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki satış ve cirosal anlamında lider durumda olduğunu belirten Karagöz, Türkiye'de yılda 260 milyon bıçak satıldığını, "Yine de 70 milyonluk bir Türkiye için pazar çok küçük sayılır. Türkiye'de tıraş olma sıklığı 2.3. Bu rakam Kazakistan'da 4.2, İngiltere'de 6'nın üstünde. Avrupa ortalaması ise 4.4" dedi. Türk erkeklerinin hangi saatlerde televizyon seyredip, radyo dinlediğini fark etmenin kadınlara göre çok zor olduğuna değinen Karagöz, bu yüzden, Türkiye'de erkeklere hitap eden reklam mecrasının futbolla sınırlı kaldığını altını çizdi. Karagöz, "Futbol dışında geri kalan bütün spor dallarına yatırım yapsanız bile futbolu yakalayamazsınız. Gillette dünyada golf, basketbol, beysbol gibi birçok spor dalına reklam verirken Türkiye'de futbola odaklanmış durumdayız. Futboldan sonra basketbol geliyor fakat futbolu yakalaması söz konusu değil" dedi.

TÜRKİYE'YE YATIRIM YOK
Yakın zaman içinde Gillette'in Türkiye'ye yatırım yapmasının söz konusu olmadığını vurgulayan Karagöz, "Bıçaklar yükte hafif parada ağır ürünlerdir. Dünyada bir tane bıçak fabrikası olması gayet yeterli. Türkiye'de yatırım değince aklımıza sadece reklamlar geliyor" dedi. Karagöz, Türkiye'deki bıçak pazarının 150 milyon dolar olduğunu, Gillette'in pazardaki payının yüzde 56, parasal anlamda da yüzde 79 olduğunu belirtti. Türk kadınlarının tıraş bıçağı kullanım oranının toplam pazar içindeki payının yüzde 1.5 seviyelerinde kaldığını, "Kadınlar marketlere gidip tıraş bıçağı almıyor. Bu kesimde utanma söz konusu. Genelde kocalarının tıraş bıçağını alıp, onları kullanıyorlar" dedi.