kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Ekim 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
MELİHA OKUR

Ulusoy ve Sanko'nun Çin atağı

Geçen gün, uzun yıllar Özelleştirme İdaresi'nde çalışıp, istifa etmek zorunda kalan eski bir bürokratla karşılaştım. Bana sıkı bir "Çin" analizi yaptı.
Türkiye'deki pek çok büyük grup, Çin otomotiv endüstrisini yakın takibe almış. Çin şirketlerinin istilasından korkulurken artık korkular yenilmiş. Şirketler, sinerji yaratmak için çaba harcıyormuş.
Dört yıl önce Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ile birlikte Çin'e gittiğimde çok şaşırmıştım. Çünkü Pekin'deki Türk Büyükelçiliği'nden Çin ile ilgili bilgi isteyen yok denilmişti. Demek ki o günden bu yana çok şey değişmiş.
Eski bürokrat, Chery'leri anlattı. Öyküsü ilginç! 10 yılda yaratılan bir marka ve yapılacak yatırımlarla 2010 yılında 1 milyon adet Chery üretilmesi planlanıyor. Mermerler Otomotiv'in 2008'de satışa sunmayı planladığı Chery Alia, AB onayı alan ilk model. 13 bin 500 YTL'ye satılacak. 4x4 Tiggo ise 20 bin dolar civarında olacak.
Mermerler Grubu'nun Çin çıkarması iki holdingi ciddi ciddi pazar araştırmasına yöneltmiş. Biri aile içinde ortaklık sorunu yaşayan Ulusoy Holding.
Diğeri ise Sanko Holding.
Ulusoy Holding, pikap ve cip ithalatı yapmayı planlarken, Sanko ise "otobüs hariç ne getirebilirim," diye arayışa girmiş.
Ancak sessiz giden bir başka holding ise Doğan Holding. Eski bürokrat, "Doğan Holding henüz karar vermedi. Araştırma aşamasında. Çünkü Türkiye, Çin otomotiv endüstrisinin AB'ye açılım üssü olacak. Herkes hesap yapıyor," diyor.