Geçen gün, uzun yıllar
Özelleştirme İdaresi'nde çalışıp, istifa etmek zorunda kalan eski bir bürokratla karşılaştım. Bana sıkı bir
"Çin" analizi yaptı.
Türkiye'deki pek çok büyük grup, Çin otomotiv endüstrisini yakın takibe almış. Çin şirketlerinin istilasından korkulurken artık korkular yenilmiş. Şirketler, sinerji yaratmak için çaba harcıyormuş.
Dört yıl önce Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı
Mustafa Koç ile birlikte Çin'e gittiğimde çok şaşırmıştım. Çünkü Pekin'deki Türk Büyükelçiliği'nden Çin ile ilgili bilgi isteyen yok denilmişti. Demek ki o günden bu yana çok şey değişmiş.
Eski bürokrat, Chery'leri anlattı. Öyküsü ilginç! 10 yılda yaratılan bir marka ve yapılacak yatırımlarla 2010 yılında 1 milyon adet Chery üretilmesi planlanıyor. Mermerler Otomotiv'in 2008'de satışa sunmayı planladığı Chery Alia, AB onayı alan ilk model. 13 bin 500 YTL'ye satılacak. 4x4 Tiggo ise 20 bin dolar civarında olacak.
Mermerler Grubu'nun Çin çıkarması iki holdingi ciddi ciddi pazar araştırmasına yöneltmiş. Biri aile içinde ortaklık sorunu yaşayan
Ulusoy Holding. Diğeri ise
Sanko Holding. Ulusoy Holding, pikap ve cip ithalatı yapmayı planlarken, Sanko ise "otobüs hariç ne getirebilirim," diye arayışa girmiş.
Ancak sessiz giden bir başka holding ise
Doğan Holding. Eski bürokrat, "Doğan Holding henüz karar vermedi. Araştırma aşamasında. Çünkü Türkiye, Çin otomotiv endüstrisinin AB'ye açılım üssü olacak. Herkes hesap yapıyor," diyor.
Bugünkü Tüm Yazıları
Ulusoy ve Sanko'nun Çin atağı
Yayın tarihi: 11 Ekim 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/11//haber,F39D41B0A3684907A0F4DE12D0B4AB81.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.