AMPD Başkanı Nuşin Oral (ortada) Perakende Endeksi çalışmasının, sektörü ilk defa istatistiki olarak mercek altına aldığını söyledi.
Perakende atağa kalktı ekonomiden hızlı büyüdü
İlk kez açıklanan AMPD Perakende Endeksi'ne göre, son 19 ayda organize perakendecilerin mağaza alanı alışveriş merkezlerinin katkısıyla % 23 artışla 1.6 milyon metrekareye ulaştı. Sektörde toplam ciro artışı ise % 18 oldu..
İLİŞKİLİ HABERLER
Perakende atağa kalktı ekonomiden hızlı büyüdü
Türkiye'de ilk kez açıklanan ve 31 firmadan 61 perakende zincirinin verileriyle oluşturulan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Perakende Endeksi'ne göre, geçen yılın son çeyreğinden bu yana özel nihai tüketim harcamalarında yaşanan daralmaya rağmen, organize perakende sektörünün enflasyondan arındırılmış cirosu son 7 ayda yüzde 18 büyüdü. Son 19 ayda organize perakendecilerin mağaza alanı yüzde 23 artışla 1.61 milyon metrekareye çıktı. AMPD Başkanı Nuşin Oral, son 5 ayda Türkiye'deki alışveriş merkezi sayısının 148'den 176'ya çıktığını belirterek, "Kayıt içindeki sektör büyüklüğü 3 milyon metrekareye çıktı. Önümüzdeki 5 yıl içinde sektörün kendini ikiye katlaması bekleniyor" dedi.
SON ÇEYREKTE BÜYÜME
Endeksin sektörün yüzde 40'ını oluşturan kayıt içindeki organize perakende sektörünü kapsadığını kaydeden Oral, "Türkiye ekonomisinin büyüme hızı, belirli oranda bir yavaşlama gösterirken, modern perakende esaslarının uygulandığı organize perakende büyüme göstermiştir. Ağustos ayı endeks verilerinin de bu büyüme oranı ile paralel olacağını öngörüyoruz" dedi. Oral, "Yıl sonunda, organize perakendedeki büyüme ekonomik büyümenin üzerinde olacak" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Perakende atağa kalktı ekonomiden hızlı büyüdü
Yayın tarihi: 26 Eylül 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/26//haber,B9B8CF5E1D1D4B9B8F4633866EA1D295.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.