Fabrika Genel Müdürü Fatih Dumanlı Atlantik Gıda Pazarlama Genel Müdürü Tevfik Arıkan Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker Ülker Grubu Pazarlama Genel Müdürü Babür Çelebi
Gıdada kalıp duraklamayız kozmetikle atağa kalkarız
Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, 2007'de 7.5 milyar dolar ciroya ulaşacaklarını belirterek, "Büyümeyi sürekli kılmak için yerli-yabancı 4 ayrı kozmetik şirketiyle stratejik ortaklık görüşmesi yapıyoruz" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Gıdada kalıp duraklamayız kozmetikle atağa kalkarız
Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, gıda sektöründeki büyümelerin, grubun imkan ve fonlarının değerlendirilmesi açısından yetersiz olduğunu belirterek, "Gıdada geçmişteki büyümeler yavaşlayabilir. Diğer pazarlardaki fırsatları değerlendirdiğimiz zaman refah seviyesinin yükselmesiyle hanelerdeki kişisel bakım harcamalarının arttığını görüyoruz. Biz de bebek bezi ile kişisel bakım sektörüne girdik, bu alanda yeni stratejik ortaklıklar olabilir" dedi. Ali Ülker, halen yurtiçinde 3, yurtdışında 2 stratejik ortaklık görüşmesini sürdürdüklerini belirterek, "Yurtdışındakiler kişisel bakım şirketi. Yurtiçinde ise ikisi kozmetik biri gıda şirketi" diye konuştu. Ali Ülker, 2006'da 6.4 milyar dolar olan grup cirosunun bu yıl ilk yarıdaki yavaşlamaya rağmen 7.5 milyar doları bulacağını söyledi.
25 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Ülker Grubu'nun, BabyStar markasıyla bebek bezi sektörüne girmesi nedeniyle düzenlenen toplantıya katılan Ali Ülker, grubun gelecek stratejileriyle ilgili ipuçları verdi. Grubun içinde bulunmadığı birkaç alan olduğundan sözeden Ülker, "Mesela enerji.. Bu konuda geç kaldığımızı düşünüyorum" dedi. Ali Ülker, gıda sektöründe karlılıkların düştüğünü, maliyetlerin arttığını ve birçok kategoride doygunluk noktasına ulaşıldığını belirterek şöyle devam etti: "Türkiye'de gıdada 13.7 ile ciro payı en yüksek firmayız. Ama kozmetiğe baktığımızda yerel firmaların ağırlığı zayıf. Kişisel bakımda, konusunda uzman, belli bir pazar payına, belli bir büyüklüğe gelmiş ama daha fazla işi büyütmekte zorlanan firmalarla stratejik işbirliğine gitmeyi düşünüyoruz'' dedi. 2004 yılı sonunda Rozi markasına ait Gebze'deki fabrikayı satın alan ülker, 25 milyon dolarlık yatırımla bebek bezi sektörüne girdi. Her yıl 1 milyon çocuğu doğduğu, 0-3 yaş arasında 4 milyon 385 bin bebeğin olduğu pazara BabyStar markasıyla giren grubun hedefi 1 milyon bebeğin tercihi olmak ve 5 yılda yüzde 30 pazar payına sahip olmak.
İkizlerimden biliyorum, bebek bezi iyi pazar
"İkizlerimden biliyorum, bebek bezi çocukların konforu için kritik ürün" diyen Ali Ülker, Çocuk Esirgeme Kurumu'na bir milyon çocuk bezini hibe edeceklerini söyledi. Ülker Grubu Pazarlama Genel Müdürü Babür Çelebi de, Türkiye'de yılda 2 milyar 700 milyon adet çocuk bezi kullanıldığını belirterek, pazarın her yıl iki haneli büyüdüğünü söyledi. Çelebi, gıda dışı gruplarda çocuk bezi dışında Rozi markasıyla hijyenik ped sektöründe yer aldıklarını hatırlattı.
İLİŞKİLİ HABERLER
Gıdada kalıp duraklamayız kozmetikle atağa kalkarız
Yayın tarihi: 13 Eylül 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/13//haber,66A3C219345C4314A8C235E9330541AC.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.