Öyle ya, durduk yerde ben bu olayı niye yazdım? Paranın izini takip ediyorum!.. Gerçeği arıyorum!
Çünkü Türkiye ihracatının yüzde 53'ünün gerçekleştiği en önemli üç ihracat kapısından biriyle ilgili kıran kırana bir savaş sürüyor. Bir cephede UND ve ihracatçının oluşturduğu
'ulusalcılar', diğer cephede ise şirket çöpçatanlarıyla farklı bir finansman modeli denemek isteyen
Saffet Ulusoy'un liderliğindeki
UN Ro-Ro'cular yer alıyor.
İlk cephe,
"Lojistik stratejiktir. Bu şirket yerlilere satılmalı!" diye bastırıyor. UN Ro-Ro yetkilileri ise,
"Parayı veren düdüğü çalar!" diyor. Sektördeki örtülü kavga, ticari bir savaşa dönüşüyor... Bir an önce
Ulaştırma Bakanlığı ile Dış Ticaret'ten sorumlu
Devlet Bakanlığı'nın bu işe el atması şart.
Çünkü UN Ro-Ro İşletmeleri'nin yüzde 87'sini merkezi
ABD'de bulunan ama
Londra ve
Paris üzerinden iş yapan
Kohlberg KKR adlı fon satın alıyor.
9 gemisiyle yılda
90 bin TIR'ı Çeşme, Pendik ve
Ambarlı'dan
İtalya'ya taşıyan UN Ro-Ro'ya
910 milyon Euro veriyor. UN Ro-Ro'ya ait Pendik limanı da satışın içinde yer alıyor.
Az şey mi?
Bu satış, lojistik sektörü için İzmir ve Mersin Limanı özelleştirmesi kadar stratejik.
Sektör tamam da, bir Ro-Ro şirketi nasıl stratejik olur? Tartışılması lazım. Bakın, satışa karşı çıkan UND Başkanı
Tamer Dinçbaş, "UN Ro-Ro yılda
40 milyon Euro kazanıyor.KRR, 1 milyar Euro'yu
yüzde 4 faizle değerlendirse yine aynı parayı kazanır. Orta vadede yatırdığı paradan para kazanmayacak. O halde bu işe niye giriyor? Demek ki, şirket el değiştirir değiştirirmez ihracatta taşımacılık ücreti artacak" diyor.
Sözün özü; küreselleşmenin yolu güç ve paraya sahip olmaktan geçiyor.
Bugünkü Tüm Yazıları
RoRo şirketi stratejik olur mu?
Yayın tarihi: 11 Eylül 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/11//haber,7B48E5CCE4E74F6AB47118401797AC7E.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.