Migros ilk 5M mağazasını Antalya'da açtı
Perakende sektöründe faaliyet gösteren Migros, yeni formatı 5M mağazalarının ilkini Antalya'da açtı. ..
Migros, M,MM ve MMM sınıflandırmasının dışında kalan Antalya'daki mağazasını baştan aşağı yenileyerek yeni bir formatla tüketicinin karşısına çıktı.
Perakende devinin Migros, Tansaş, Şok, Macrocenter ve Kangurum'dan sonra yeni formatı 5M'ler hiper ucuzluk ve bol çeşitle geniş müşteri kitlesine hitap etmek için tasarlandı. 5M hipermarket formatı, yaklaşık bir yıllık geniş bir araştırma ve hazırlık sürecinden sonra ortaya çıktı. Migros, yeni formatını oluştururken daha büyük mekan, daha geniş ürün çeşidi ve hiper ucuzluk kriterlerini dikkate aldı. İlki Antalya'da açılan 5M'lerin ikincisi 18 Eylül'de Beylikdüzü'nde, üçüncüsü ise 22 Eylül'de Ankara'da hizmete girecek. Bu üç ilden sonra aynı formattaki mağazalar diğer illerde de yayılacak. 5M'ler Migros'un diğer mağazalarına göre kullanılan malzemelerden ürün portföyüne, organizasyon yapısından hizmet politikasına, personel kıyafetlerinden iletişim stratejisine kadar çok ciddi farklılıklar içeriyor.
Antalya'daki mağazayı açan Migros Türk Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, bu yılın ilk 8 ayında 115 yeni mağaza açtıklarını, yıl sonuna kadar 36 mağaza daha açmayı planladıklarını bildirdi. 5M'lerin ilkini Antalya'da açtıklarını belirten Çakıroğlu, "Yeni formattaki mağazaların sayısını arttıracağız. 5M'ler liderlik misyonumuzun en çarpıcı adımıdır. Hiper ucuzluk alışveriş tarzı ile her kesime özgür alışveriş sahaları yaratacaktır." dedi. Çakıroğlu, Migros'un büyümesini hızlandırdığını, yıl sonunda kombine olarak 5,5 milyar YTL ciro hedeflediklerini kaydetti. Yurt içindeki mağaza sayısının Ağustos sonu itibariyle 895'e ulaştığı bilgisini veren Migros Genel Müdürü, 2007 yılında yurtiçinde yaklaşık 160 milyon YTL yatırım yapacaklarını açıkladı.
Çakıroğlu, daha önce olduğu gibi 2007 yılının 8 aylık döneminde de Migros'un ciro, mağaza sayısı, büyüme ve müşteri artışında sektördeki tartışmasız liderliğini sürdürdüğünü belirterek şöyle konuştu: "2006'da toplam 300 milyon müşteriye hizmet sunduk. 2007'de yeni yatırım ve tüketici beklentisine yönelik uygulamalarla yurtiçinde en çok tercih edilen markalar olarak toplam müşteri sayısını yüzde 6 artırmayı başardık. Sepet büyüklüğünde ise Migros, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre tüm formatlar bazında ortalama yüzde 6 artış kaydetti."
MAĞAZA İÇİNDE FARKLI ÖDEME NOKTALARI
5M formatındaki büyük alana sahip mağazalar, gıda ve gıda dışı bölümler, elektronik bölümleriyle farklı bir konseptte müşteriye hizmet verecek. Mağaza içinde farklı yerlerde ödeme noktalarıyla müşteriye kolaylık sağlayacak. Gıda bölümünde alış verişini yapan bir müşteri, ödemesini yaptıktan sonra yine aynı alanda yer alan kafeteryada satın aldığı ürünü tüketebilecek. Teknoloji bölümünde alışveriş yapanlar ise özel bir kasadan sıra beklemeden ödemesini yapabilecek.
5M'lerde tüketicinin gözüne de hitap eden pek çok yenilik hayata geçirilecek. Türk tüketicisinin alışveriş tarzına uygun olarak, başta raf ve reyon düzeni olmak üzere mağaza içindeki her türlü bölüm yeniden tasarlandı.
CHA
Yayın tarihi: 8 Eylül 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/08//haber,2CB2AA6F558241B4A07A7C833265955C.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.