kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Eylül 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Nedim Esgin

'EP, ticari kaygılarla gitmiş olamaz başka sebebi vardır'

Darty CEO'su Esgin, Türkiye'de herkese ekmek olduğunu, hiçbir şirketin bu pazardan çıkmayacağını söyledi. Esgin, "EP Center'ın pazardan çıkışının ticari kaygılar nedeniyle olduğunu düşünmüyorum" dedi..
İngiliz Kesa Electricals PLC Grubu'nun beyaz eşya ve elektronik alanındaki markası Darty'nin CEO'su ve Kesa Türkiye ortağı Nedim Esgin, sektördeki rekabete ilişkin olarak Türkiye'nin büyük bir pazar olduğunun, hiçbir şirketin bu ülkeden gitmeyeceğinin altını çizdi. EP Center'ın Türkiye pazarından çıkması nedeniyle, Darty'nin de böyle bir olasılığı olup olmadığı sorularıyla sıkça karşılaştığını dile getiren Esgin, "Biz 1-2 yıllığına Türkiye'ye gelmiyoruz. Mutlaka konsolidasyonlar olacaktır. Ancak büyük şirketler mutlaka yollarına devam edecektir. EP Center'ın Türkiye'den gitmesinin nedeninin ticari olduğunu düşünmüyorum. Kapalı kapılar ardında ne konuşulduğunu bilemeyiz" dedi.

'4. MAĞAZAMIZ GECİKTİ'
Bu yıl Türkiye pazarına giren Darty'nin, 3 mağazasının olduğunu, yakın zamanda 2 mağaza daha açacaklarının belirten Esgin, İstinyePark'ın açılışının ertelenmesi nedeniyle dördüncü mağazalarının açılışının ertelendiğini kaydetti. Planlarında bir değişiklik olmadığını dile getiren Esgin, bu yıl açılan beş mağazanın yanı sıra, gelecek yıl da ikisi Anadolu yakasında olmak üzere beş mağaza açacaklarını söyledi. Piyasanın ve satışların bekledikleri gibi olduğunu dile getiren Esgin, call center da dahil olmak üzere montaja kadar verilen hizmetlerin, kendi ekipleri tarafından yapıldığını söyledi.

'YERLİ MALI SATAMIYORUZ'
Türkiye'de çok büyük üreticiler olduğunu, buna karşın bayilik sistemlerini korumak için Darty'ye ürün vermediklerini ifade eden Esgin, "Oysa ki bu ürünler, yurtdışındaki Darty mağazalarında satılıyor. Önümüzdeki dönemde bunun için bir yol bulunacağını düşünüyorum" diye konuştu. Esgin, Darty gibi mağazaların kayıt dışını engellediğini, rekabet nedeniyle tüketicilere birçok avantajlar sunduğunu belirterek, önümüzdeki dönemde rekabetin daha da artacağını, promosyonlu malların çoğalacağını kaydetti.