kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Ağustos 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ülker Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, süt pazarına 1997 yılında girdiklerini belirterek, "Bugün 27 ilden her gün tonlarca süt alan bir yapı haline geldik" diye konuştu. Tütüncü ayrıca, Türkiye’deki kişi başına süt tüketiminin Avrupa ortalamasının üçte biri olduğuna dikkat çekti.

'Kuraklık nedeniyle süte zam gelebilir'

Ülker Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, kuraklık nedeniyle süt pazarında daralma yaşandığını ve fiyatlara zam yapılabileceğini söyledi..
Ülker Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, sütte doğal daralmanın dışında bir de kuraklıktan kaynaklanan daralmanın söz konusu olduğunu belirterek, "Şu anda fiyatların ne noktaya geleceğini bilmiyoruz. Ama sütte daralmanın getirdiği bir fiyat artışı olacaktır'' dedi. Tütüncü, 2005'ten bu yana süt ve süt ürünlerinde fiyatların hep enflasyonun altında kaldığını ifade eden Tütüncü, süt ürünlerindeki fiyat ayarlamalarının hammaddeyle ilintili olduğuna değinerek, kış ve sonbahar aylarında süt sektöründe bir daralma yaşandığını dile getirdi. Tütüncü, "Maliyet artışlarını şu anda mümkün olduğunca içimizde tutuyoruz. Ama zam kaçınılmaz gözüküyor" diye konuştu.

SEKİZİNCİ SIRADAYIZ'
Tütüncü, Ülker'in süt ve süt ürünleri kategorisindeki faaliyetleri hakkında da bilgi verdi. Tütüncü; İçim'in, kategorisinde en genç ve hızlı büyüyen marka olduğunu ifade ederek, 2006'da tüm gıda markaları içinde 8'inci sıraya yükseldiğini anlattı. Tütüncü, 1997'de girdikleri pazarda kısa sürede birçok kategoride ikinciliğe yükseldiklerini dile getirerek, Nielsen araştırmasına göre, İçim'in kendi kategorisinde 2007 yılının ilk 6 ayında, 2006 yılının aynı dönemine oranla ciro payını artıran tek marka olduğunu, diğer markalar aynı dönemde ciro payı kaybederken, İçim'in, payını yüzde 11.9'dan yüzde 13.3'e yükselttiğini kaydetti.

FONKSİYONELDE LİDERLİK
Mehmet Tütüncü, büyük bir hızla büyümeye devam edeceğine inandıkları fonksiyonel ürün pazarında liderlik hedeflediklerini söyleyerek, satış hedeflerine ilişkin olarak şunları söyledi: "Bu, büyüyen, yeni bir kategori. Ülker, girdiği birçok kategoriyi büyütmüştür. Sağlıklı rekabet şartları oluşturarak tüketici lehine bir fiyatlandırma getirmiştir. Amacımız her zaman birinci olmaktır." Tütüncü, son olarak Ülker'in, okul öncesi çocukların zihinsel ve bedensel gelişimine destek olacağını dile getirdikleri yeni süt ve süt ürünleri serisini de piyasaya sunduklarını belirtti.