kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Ağustos 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ünlü sanatçı Sezen Aksu'nun desteklediği sosyal sorumluluk projelerinden biri de okuyamayan kız çocukları için yürütülen Kardelenler projesi...

Sosyal sorumluluk dediğin Sezen gibi samimi olmalı

Sadece sosyal sorumluluk işlerini yapan tek şirket var Türkiye'de; o da Arya... Bunu söyleyen Betül Mardin. Adres gösterdiği Arya Sponsorluk ve İletişim Danışmanlığı da 2000 yılından bu sosyal sorumluluk projeleri geliştiren ve uygulayan bir şirket. Bugüne dek yüzlerce proje üreten şirketin şimdi de hayata geçmeyi bekleyen bir proje havuzu var. "Sosyal sorumluluk projelerinde samimiyet çok önemli" diyen Arya İletişim Yönetici Ortağı Arzu Çekirge Paksoy, bir sosyal sorumluluk projesinin nasıl doğduğunu ve büyüdüğünü anlattı...

SAĞLIK OCAĞI DEĞİL ÇEVRE!
* Bütün dünyada yükselen bir trend sosyal sorumluluk. Dünyada yapılan sponsorlukların yüzde 10'u sosyal amaçlı projelere aktarılıyor. Özellikle son on yıllık dönemde ABD ve Avrupa'da şirketler sosyal sorumluluğa daha çok yatırım yapıyor. Hatta borsaya açılan şirketler için bu bir zorunluluk haline gelmiş.

* Peki niye yükseliyor? Çünkü artık tüketici için kalite ve fiyat farkı ürünlerde yok. Tüketicinin seçmesi için satın alma tercihini etkileyecek farklı unsurlar devreye giriyor. Toplumsal sorunlara duyarlılık gösteren şirketlerin ürünlerini tercih ediyor tüketici. Sosyal sorumluluk çalışmaları yapan kurumların satışları, borsa değerleri ve kurumsal itibarı artıyor.

* Sosyal sorumluluk; Türkiye'de ne yazık ki pek çok konuda olduğu gibi bir trend gibi gelişti. Fakat bu bir süreç. Evet bu bir trend ama ben geçici olduğunu düşünmüyorum. Çünkü Türkiye'de her alanda küçük-büyük tüm şirketlerin yapabileceği pek çok proje var.

* Bir sosyal sorumluluk projesine başlamadan önce Türkiye genelinde araştırma yapıp halkın beklentilerini saptıyoruz. Yaptığımız araştırmalara göre; eskiden sağlık ocağı ve okul isteyen halkın artık çevre sorunlarıyla ilgili beklentileri artıyor.

* Projelerin sürekli, tutarlı ve samimi olması çok önemli. Şirketler, uzun soluklu düşünerek ve bir fayda yaratmak amacıyla işe girişmeli. Bir projenin başarıya ulaşabilmesi için zaten minimum 3 yıllık bir süreç var.

BU İŞ MODA DEĞİL!
* Sanatçıların projelere destek vermesi çok güzel ama burada samimiyet çok önemli. Eğer o sanatçı gerçekten önem verdiği bir konuya destek veriyorsa anlamlı oluyor. Bir Sezen Aksu örneği var; kız çocuklarının okutulması için başlatılan Kardelenler Projesi'ne verdiği destek malum. Proje 5 bin kızla başladı, 10 bin kıza ulaştı... Ayrıca sanatçı Nilüfer de yıllarca Unicef'in sözcülüğünü yaptı.

* Tabii bu işler sadece reklam olsun diye, medyada yer almak için yapılıyorsa; samimiyetsiz oluyor ve hiçbir yere varmıyor. Çünkü zaman bunu gösteriyor. Ve sonuçta bir projede sadece moda diye yer alanlar, ne projeye ne de kendilerine bir yarar sağlıyor.
Haberin fotoğrafları