TURKCELL'in, adını verdiği Süper Lig maçlarının başlaması nedeniyle ekrana sürdüğü yeni reklam kampanyası yine çok tartışılacağa benziyor. Turkcell, verdiği sponsorluk desteği ile Türk Futbolu'na çok önemli bir finans kaynağı sağlıyor. Ancak bu hizmetini tanıtırken yürüttüğü reklam kampanyaları "holiganlığı özendiriyor" gerekçesiyle zaman zaman sert eleştirilere muhatap oluyor. Turkcell'in "İyi ki varsın futbol" sloganıyla ekrana getirdiği yeni reklam filminde "gol sevincinin" hayatın her alanına yansıması konu ediliyor. Ancak verilen örnekler bana göre futbolun fairplay ruhuyla örtüşmüyor. Örneğin; otoparka aynı anda giren iki otomobilden birinin sürücüsü, diğerinden daha atik davranıp tek arabalık yere park edince "Goool" diye bağırıyorlar. Oysa bizim futbolda özlediğimiz, tek kişilik park alanını birbirine ikram eden sürücülerin tribünlere gelmesi!.. Bir başka örnekte genç bir kadın, iskeleden ayrılmış olan yolcu vapuruna uzun atlama yaparak binince yolcular yine "Goool" diye bağırıyor. Oysa, söz konusu gol, sokaktaki insanları bu tür tehlikelerden koruyup, kollamaya çalışanların kalesine giriyor. Eğer bu tehlikeli davranış, gol sevinci ile ödüllendirilecekse, çocuklarımızı bu atlayışın hayati tehlike arz ettiğine nasıl inandırabiliriz ki? Hele mahalle maçında gol atıp, yaşlı kadının camını kıran çocuk ile camcının paylaştığı "gol sevinci", daha ilk haftasında olaylar yüzünden maç tatil edilen ligimize pek yaraştı doğrusu!..
Yayın tarihi: 15 Ağustos 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/15/gny/haber,15789DD86C4F4FB7ABBCB4180711C7ED.html
Tüm hakları saklıdır.