kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Ağustos 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Abur cubur'un lideri 581 milyon YTL ile dondurma oldu

Ipsos KMG tarafından hazırlanan 'Abur Cubur Raporu'na göre 2006'da abur cubur harcamaları yüzde 16.8 arttı. Dondurmanın payı artarken bisküvi ve kraker küçüldü..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Abur cubur'un lideri 581 milyon YTL ile dondurma oldu
Ipsos KMG Tüketici Panelleri ve Medya Bölümü tarafından abur cubur pazarındaki iç dinamikleri takip etmek amacıyla ikince kez gerçekleştirilen Abur Cubur Raporu'na göre 2006 yılında, abur cubur harcamalarında yüzde 16.8 oranında artış gözlendi. Türkiye'yi temsil eden 34 ilden seçilmiş 6 bin 200 haneden haftalık olarak düzenli toplanan satın alım verileriyle oluşturulan "Abur Cubur Raporu" na göre abur cubur ürünlerindeki harcama artışının sebebi hanelerin her bir alışverişte bu ürünler için daha fazla para harcaması oldu. 2005 yılında 2.43 milyar YTL (2 milyar 430 milyon YTL) olan abur cubur harcaması 2006'da 2.95 milyar YTL (2 milyar 950 milyon YTL) olarak gerçekleşti. Haneler 2006 yılında ortalama 71.6 kere abur cubur satın alırken hane başına abur cubur ürünleri için harcanan tutar son iki yılda 146.6 YTL'den 168.7 YTL'ye çıktı. Ipsos KMG Tüketici Panelleri ve Medya Koordinatörü Kıvanç Bilgeman büyümesini sürdüren abur cubur sektörüyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Abur cubur pazarındaki yatırımların artması, yeni ürünlerin ortaya çıkması ile beraber izlemeye başladığımız bu sektör giderek gelişiyor. 2005 yılında 2.43 milyar YTL olan abur cubur harcaması 2006'da 2.95 milyar YTL olarak gerçekleşti.

ÜST GELİR DÜZEYİ
2006'da dondurma lider olurken bisküviler pay kaybetti, çikolata ise en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. Abur cubur içerisinde en yüksek paya sahip olan bisküvi 1.8 puan pay kaybederken, dondurma ve çikolatalar en çok pay kazanan kategoriler oldu. 2005'te dondurmaya 478.7 milyon YTL harcanırken oran aynı kalmasına karşın rakam geçen yıl 581 milyon YTL'ye yükseldi. Bisküvi, kraker, çikolata kaplamalar, sakızlar, aromalı süt ve meyveli yoğurtlar abur cubur harcamasından pay kaybeden kategoriler olarak görülüyor. "Abur cubur satın alım davranışlarında sosyo ekonomik statü (SES) grupları kırılımında belirgin şekilde farklılaşma görülüyor. DE SES grubunun abur cubur harcama tutarı ortalamanın yüzde 16 altında kalırken AB SES grubunun abur cubur ürünleri için Türkiye ortalamasına göre yüzde 27 daha fazla para harcadığı dikkat çekiyor.
Haberin fotoğrafları