Kate Moss, bebek çantası olarak kullandığı Birkin çantasıyla.
İLİŞKİLİ HABERLER
Sadece çanta değil statü sembolü
Sadece çanta değil statü sembolü
Efsane Fransız Hermes, 170'inci yılını kutluyor. Yıllardır modası geçmeyen markanın bir çantasına sahip olabilmek için, altı yıl sıra bekleyen var..
Sahip olabilmek için altı yıl beklemeniz gereken Birkin modeli, esin kaynağı Grace Kelly olan Kelly ya da eBay açık artırma sitesinde 70 bin dolara satılan krokodil çantalarıyla, Hermes gerçekten de bir efsane. Her ne kadar bir giyim markası olsa da en çok çantalarıyla konuşulan marka, yerli stil ikonumuz Eda Taşpınar büyük boy Hermes Birkin krokodil çantasıyla sokağa çıkınca, aylarca kadın sohbetlerinin konusu olmuştu! 1837 yılında eyer ve binicilikle ilgili deri aksesuar tasarımı yaparak işe başlayan firma, 1920'lerde fermuar patenti alarak, kadın çantalarında bu fermuarları kullanmış ve kadınların hayatına girmiş oldu. Daha sonra eldiven, kemer ve kadın-erkek spor giyim ürünlerine yöneldi. O zamana kadar moda olmayan Kelly modeli, şöhretini 1956'da Monaco Prensesi Grace Kelly'nin hamileliğini gizlemek için bu çantayı karnının üzerinde tutması ve bu fotoğrafların tüm gazetelerde yayınlanmasına borçlu. Birkin modelinin hikâyesi de bir o kadar ilginç... 1984'te aktris Jane Birkin'in çıktığı bir uçak yolculuğunda, yanına Hermes'in CEO'su Jean-Louis Dumas oturur. Birkin, Hermes Kelly çantasını karıştırırken, Dumas kendisine mükemmel bir kadın çantasının nasıl olması gerektiğini sorar. Ünlü aktris, elindeki çantanın günlük kullanım için pratik olmadığını söyler ve Birkin modeli doğuverir! Birkin modeli, ünlü yıldızın istediği özelliklerle aynı yıl tasarlanıp, satışa sunulur. Hermes çantaları içinde en popüler olan modeli Birkin'den satın alabilmek için listeye adını yazdıran tutkunları, altı yıla kadar uzayabilen bir sıra bekliyor! Giyim ve aksesuar dışında, bugün ev tekstil, mobilya, gümüş ve porselen ev akseuarları, bebek koleksiyonları da bulunan Hermes'in 270 dolardan başlayan eşarpları da en prestijli ürünlerinden biri. Markanın turuncu kutusu, ayakkabı ve mücevher tasarım direktörü Pierre Hardy'nin deyimiyle 'mutluluk' sembolü. Lüks tüketim sektöründeki diğer markalar büyük grupların içine dahil olurken, Hermes tek başına, aile yönetimiyle hâlâ sektördeki popülaritesini sürdürüyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Sadece çanta değil statü sembolü
Yayın tarihi: 5 Ağustos 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/05/pz/haber,C9FD2E9C816C41DB90497CC499948C02.html
Tüm hakları saklıdır.