Hasankeyf treni kalkıyor...
Hasankeyf'e Sadakat Treni, 29 Ağustos'ta yola çıkıp 2 Eylül'de yolculuğunu tamamlayacak. Bu yolculuğun amacı Hasankeyf'in önemini ve karşı karşıya bulunduğu yok olma tehlikesini hatırlatarak, ulusal ve uluslararası kamuoyunu harekete geçirmek..
İLİŞKİLİ HABERLER
Hasankeyf treni kalkıyor...
Ilısu Barajı'nın suları altında kalacak olmasının tartışmaları yıllardır süren Hasankeyf, 31 Ağustos'ta kendisini 'sadakatle' sevenleri ağırlayacak. 'Hasankeyf'e Sadakat Treni' adıyla yapılan organizasyonu Doğa Derneği ve Atlas dergisi düzenliyor. İlk yolcularını İstanbul'dan alacak olan tren, farklı bir rotayla Türkiye'nin neredeyse bütün bölgelerinden geçerek Batman'a varacak. Sadece Hasankeyf yolcularını ağırlayacak olan trende, yolculuk boyunca seminerler, dinletiler, partiler düzenlenecek. Atlas'ın Genel Yayın Yönetmeni Özcan Yüksek ve Doğa Derneği Genel Müdürü Güven Eken'in rehberlik yapacağı gezi, 'doğayla ve tarihle yerinde dayanışmak' amacıyla yapılıyor. 35 saat sürecek yolculuğun özel rotasında, çeşitli molalar da verilecek. 31 Ağustos'ta Batman'a varması planlanan Sadakat Treni'nin kapasitesi 380 kişi.
AMAÇ HATIRLATMAK
Toplam 11 vagondan oluşan tren Batman'a ulaştıktan sonra, katılımcılar otobüslerle Hasankeyf'e ulaşacak ve geceyi çadır ya da uyku tulumlarıyla Dicle'nin kenarında geçirecek. Yataklı ve pulman alternatiflerinin olduğu gezinin pulman fiyatı 300, kuşetli fiyatı ise 354 YTL. Üstelik bu fiyatların taksitlendirilmesi mümkün. Projenin bir hedefi de şu: Ilısu Barajı projesine ortak olan banka ve kurumlar, Sadakat Treni projesiyle kamuoyuna şikâyet edilecek. Trene birçok sanatçı ve aydının da katılacağını söyleyen Doğa Derneği yöneticilerinden Özge Gürsoy, projenin gördüğü ilgiden memnun. Öte yandan, Hasankeyflilere ekonomik anlamda destek olmak amacıyla, yemek gibi birçok ihtiyacın ilçede kurulacak standlardan sağlanacağını söyleyen Gürsoy, amaçlarının unutturulan Hasankeyf'i hatırlatmak olduğunu belirtiyor. Doğa Derneği'nin 'doğanın korunmasına gerek olmayan bir hayat biçimi oluşturmak' amacıyla kurulduğunu söyleyen Gürsoy, yerel halkla birlikte bilinç oluşturmaya çalıştıklarını anlatıyor. Hasankeyf'i sular altında bıracak Ilısu Barajı projesine 1954'te başlandı. 1971'e kadar ön hazırlık çalışmaları süren projeye son hali, 1982'de verildi. 1988'de yatırım programına alınan proje, 1996'da yap-işlet-devret modeliyle ihaleye sunuldu, ancak hiçbir şirket ihaleye girmedi. 1997'de Bakanlar Kurulu, barajın yapımı için karar aldı ve Sulzer Hydro adlı İsviçre şirketine sunuldu. 2002'de lider şirket Balfour Beatty'nin konsorsiyumdan çekilmesiyle, finansman ihtiyacı karşılanamayan proje için 2004'te Avusturya, İsviçre, Almanya ve Türk şirketlerinden oluşan yeni bir konsorsiyum oluşturuldu. Nisan 2006'dan beri de 'Hasankeyf'e Sadakat' adı altında imza kampanyası sürüyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Hasankeyf treni kalkıyor...
Yayın tarihi: 4 Ağustos 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/04/ct/haber,DD0E54082D3F4668934ABC7A1DD458C7.html
Tüm hakları saklıdır.