kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 31 Temmuz 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Makinesi voltaja kapılan Tedaş'ın kapısına dayandı

Hacer GEMİCİ EKONOMİ
Son günlerde yaşanan elektrik kesintileri elektrikli aletlerde arıza şikâyetlerini de artırdı. Yönetmelikler, "Zararı TEDAŞ öder" diyor ama uygulamada yok.....
İLİŞKİLİ HABERLER
Makinesi voltaja kapılan Tedaş'ın kapısına dayandı
Temmuz ayında cehennem sıcakları yaşanırken, seçimden sonraki üç gün boyunca tüketim üretimi geçince özellikle güney bölgelerinde elektrik kesintileri gündeme geldi. Arz sıkıntısı ile birlikte bazı illerde elektriklerin gidip-gelmesi sonucu yaşanan voltaj farklarının elektrik süpürgesi, buzdolabı, çamaşır makinesi ve elektronik motorlarda arızalara neden olduğu ifade ediliyor. Edinilen bilgiye göre Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ'ye (TEDAŞ) son günlerde bu yönde yapılan şikâyetler de artmış durumda. Vatandaşın şikayetlerini yeterli delil olmadığı ve prosedürlere uymadığı için şimdilik püskürten TEDAŞ'ın aslında programsız kesintiler ve elektriklerin gidip gelmesi nedeniyle doğan voltaj sorunundan oluşan zararı karşılaması gerekiyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) 2006 yılında çıkan yönetmeliğine göre TEDAŞ elektrikte kesinti yapmadan en az 48 saat önce bunu kamuoyuna duyurmak zorunda. Büyükşehirlerde bu kurala genelde uyulurken, küçük kentlerde bu uyarının çok sağlıklı yürümediği belirtiliyor. Oysa kesinti sonrasında bir sorun yaşayan tüketicinin 5 gün içinde problemini bildirmesi ve haklı olması durumunda tazminat hakkı bulunuyor. Ancak TEDAŞ'ın emsal teşkil edeceği korkusu voltaj nedeniyle yanan ya da patlayan motorların tazminat ödemesine çok yanaşmadığı ifade ediliyor. Şikâyetlerin artması nedeniyle TEDAŞ Genel Müdürlüğü tarafından bağlı ortakların tamamına yönetmelik kurallarına riayet edin uyarısı gittiği dile getiriliyor. TEDAŞ'tan bir yetkili, "15 yıllık buzdolabının motoru yanmış gelip hesap soruyor. Kötüye kullanan da var" diyor.