Çöl sıcağı, kara kışı solladı sanal alışveriş yüzde 40 arttı
İnternetten alışverişin kar nedeniyle yüzde 25 arttığı Türkiye'de, market kamyonları günde 800 eve poşet taşımıştı. Ancak sıcak daha çok korkuttu, sipariş sayısı 1000'i aştı. En çok karpuz, su ve meşrubat satıldı..
İLİŞKİLİ HABERLER
Çöl sıcağı, kara kışı solladı sanal alışveriş yüzde 40 arttı
Son 75 yılın en sıcak haftasını yaşayan Türkiye'de, sadece su ve klima satışları değil, internetten market alışverişi de patladı. Doktorlar, özellikle yaşlılar ve çocuklar için sokağa çıkma tehlikesine dikkat çekerken, Ayşe Teyze'lerin, Hasan Dede'lerin karpuzu, kavunu, meşrubatı, işyerlerindeki çocuklar ya da evdeki torunların siparişleriyle sanal marketten istendi. Sadece Migros'un Sanal Market'i günlük ortalama 600 siparişin yüzde 40 üzerine çıkarak her gün 1000'i aşkın eve poşet taşıdı. Siparişler özellikle İstanbul'un şehir merkezine uzak sitelerinde yoğunlaşırken dün öğle saati itibariyle Kemerburgaz Bölgesi'ne yönelik iki günlük kapasite doldu, en erken sipariş için pazartesi günü sabahına randevu verildi. Sanal alışverişe ilginin artmasını Türkiye ilk kez yine İstanbul'da kar yolları kapadığında yaşamıştı. O günlerde de pek çok kişi yolların hayatı felç etmesi nedeniyle siparişini evden vermiş, özellikle kitap ve CD satışında yoğunluk yaşanmış, market alışverişi de yüzde 25 artışla günlük 800'e çıkmıştı. Ancak haziran ayının son haftasında, yani geçtiğimiz hafta Türkiye'nin tamamında hayatı felç eden, bu kez aşırı sıcaklar oldu. Ve sıcak, tüketiciyi kardan daha çok korkuttu, internetten market alışverişi yapanların sayısındaki artış bu kez yüzde 40'a çıktı.
KAPIYA KARPUZ SERVİSİ
Türkiye'de internetten market alışverişi hizmetini Migros (Sanal Market) ve Carrefoursa (Sen-Al Market) veriyor. Carrefoursa şimdilik Ankara ve İstanbul'da hizmet verirken Migros turistik yöreler de dahil hizmet ağını son iki yılda hızla genişletti. Genel merkeze Konya, Eskişehir ve Uşak'tan da talep geliyor, ancak sistemin kurulması için belli bir sipariş potansiyeli aranıyor. Sanal Market'in 34 servis aracı hizmet veriyor. Servis araçlarında dondurma, tavuk, et, yoğurt gibi ürünlerin soğuk zincir kırılmadan ulaştırılması için özel soğuk hava sistemleri de çalıştırılıyor. Müşteriler en çok 5 kilogramlık patates, büyük boy deterjan, karpuz, meşrubat gibi yükte ağır ürünlerin siparişini internet üzerinden yapmayı tercih ediyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Çöl sıcağı, kara kışı solladı sanal alışveriş yüzde 40 arttı
Yayın tarihi: 30 Haziran 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/30//haber,A19AB9E235D845A0BD71FEEC1B670FF0.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.