Bankacılık sektöründeki rekabet öyle bir hal aldı ki, piyasada birbirinden ilginç örneklere rastlanıyor. Rakibini pazardan dışlayanlar da var, rasyonel işbirlikleri de. Örneğin, Ziraat Bankası aynı zamanda devletin kasasıdır. Yurdun en ücra köşesinde hizmet verir. Bu yüzden, askeri birliklerde Ziraat'in bir işlem merkezi bulunur. Ama son dönemdeışlada Ziraat'in yerini Oyakbank alıyor. Silahlı Kuvvetler, kendinden bir parça olarak gördüğü Oyakbank'ı tercih edip, maaş ödemelerini bu bankaya yönlendiriyor.
Haliyle Ziraat Bankası için birliklerde bulunmanın verimli yanı kalmıyor. Ancakı Ziraat, bireysel bankacılıkta akıllıca bir adım attı. İş Bankası'nın markalaştırdığı "maksimum" kart sistemine dahil oldu. Tahminlere göre, kredi kartında yeni marka oluşturmanın maliyeti 100 milyon dolar civarında. İş Bankası ile çözüm ortaklığı sayesinde Ziraat Bankası'nın kredi kartı talebi 10 kat arttı.
Yayın tarihi: 11 Haziran 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/11//haber,0A54A113CAC24DF8A59F63022255BBFB.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.