İLİŞKİLİ HABERLER
Paramız yok ama lüks marka düşkünümüz çok
Paramız yok ama lüks marka düşkünümüz çok
Türkiye'de cari açığı tetikleyen unsurlardan biri olarak gösterilen lüks marka tutkusu araştırma raporlarıyla ortaya konuyor. Uluslararası araştırma şirketi GfK tarafından yapılan araştırma, Türkiye gibi gelir dağılımı bozuk ülkelerin lüks marka düşkünü olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmada teknolojiyi kullanan ve kendi markalarını yaratan ülkelerin tüketicilerinin marka etkisinin düşük kaldığı, Mısır, Türkiye, Suudi Arabistan ve Venezüella gibi ülkelerde markanın etkisinin yüksek olduğu görülüyor. Sıralamada ilk 10'a giren ülkelerin gelir dağılımındaki eşitsizliğin sürekli arttığı görülüyor. Türkiye GfK'nın yaptığı satın alma gücü sıralamasında ise Avrupa Birliği ortalamasının üçte biri kadar gelire sahip. Lüks vitrinleri süsleyen ve özel fiyata satılan ürünlere gösterilen ilginin vurgulandığı araştırmada Türkiye'nin satın alma gücü konusunda geride kalması ilgi çekici.
Yayın tarihi: 4 Haziran 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/04//haber,C9486DF9D3A348F0AF62808B48433BA9.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.