BDDK Başkanı Tevfik Bilgin
Bankalar da 'ayar kaçtı' diyor kartta takside sınır getiriliyor
Kredi kartı ile ödemelerde taksit uygulamasına sınır getireceklerini açıklayan BDDK Başkanı Bilgin, "Kartla ödemede taksit sayısı dayanıklı tüketim malları için 12, diğer ürün için 6 ayı geçmemeli" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Bankalar da 'ayar kaçtı' diyor kartta takside sınır getiriliyor
Kredi kartı ile ödemelerde taksit uygulamasında ayarın kaçması, bazı bankaların kanuna aykırı şekilde çarşıda, pazarda kredi kartı talebi toplamaya devam etmesi Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nu (BDDK) yeni önlemler almaya zorluyor. BDDK Başkanı Tevfik Bilgin SABAH'a yaptığı açıklamada, kredi kartı ile ödemelerde taksit uygulamasına sınır getireceklerini açıkladı. "Bazı bankalar tüketicinin ahlakını bozuyor" diyen Bilgin, "Taksit sayısı dayanıklı tüketim malları için 12, diğer ürün için 6 ayı geçmemeli" dedi. Bir defa kullanılan gıda ve akaryakıt gibi ürünlerde, kredi kartına taksit yapılmamasının ödeme sistemi açısından yararlı olacağını söyleyen Bilgin, "Bu görüşümü, 50 bankanın her türlü işlemine onay veren, genel müdürleri ile yönetim kurulu başkanları ile görüşen birisi olarak dile getirmiştim. Birkaç yıl önce yaptığımız bu uyarıların da etkisi ile bir yasa hazırlandı. Zor durumda kalan vatandaşlara ödeme kolaylığı sağlandı. İyi ki bu kanun çıkmış yoksa kredi kartı sorunu çok daha büyük olurdu" görüşünü savundu.
UYARDIKÇA TAKSİT ARTTI
"Ben uyardıkça bazı bankalarımız taksit sayısını 36 aya kadar çıkardı" diyen Bilgin, şu bilgiyi verdi: "Bunlara çok yakında düzenleme getiriyoruz. Kredi kartında taksit sayısı dayanıklı tüketim mallarında 12 ayı, diğer ürünlerde 6 ayı geçmemeli. Ben bir süre önce, 'Yoğurdu da mı taksitle alacağız?' diye sorduğumda beni eleştirenler şimdi, 'Bu işin ayarı kaçtı' diyor." Taksit uygulamasının kredi kartı kullanıcısını olumsuz etkilemeye başladığına dikkati çeken Bilgin, şunları söyledi: "Kredi kartında temerrüt oranı yüzde 8'de seyrediyor. Kanunun getirdiği ödeme olanaklarına karşın bu oran düşmüyor. Bazı bankalar, borçlu kartları yüzdürmeye çalışmasa bu oran daha da artar. Bankalar, kart müşterisini son noktaya kadar idare ediyor. Aynı durum bir ticari kredi müşterisi için olsa derhal harekete geçer. Oysa sektör son 25 yılın en iyi dönemini yaşıyor. Kredi kartı gibi bilançoda çok fazla yer tutmaması gereken bir konu, bu olumlu görünümü bozmamalı. Maalesef bazı bankalarımız tek gelir kaynağı olarak hâlâ kredi kartı komisyon gelirlerini görüyorlar."
TÜKETİCİ DE HATALI
"Ben BDDK başkanı olarak pazarlama hatalarından endişeliyim" diyen Bilgin, tüketicileri uyarmayı da ihmal etmedi: "Tüketici de hatalı. Cebinde 5 kredi kartı taşıyan, kısıtlı gelirine karşın en lüks cep telefonunu kartla alanlar var. Bazı bankaların tutumu da tüketicinin ahlakını bozuyor. Ödeme döneminde tüketici ekstreyi gördüğünde ne yapacağını şaşırıyor. Sorunu çözemiyor ve bir süre sonra tıkanıyor."
İLİŞKİLİ HABERLER
Bankalar da 'ayar kaçtı' diyor kartta takside sınır getiriliyor
Yayın tarihi: 4 Haziran 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/04//haber,1373466BE2A546A582001B863B6976E6.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.