'Cirosu 1 milyar doları aşan 12 markamız var'
Unilever Gıda Grubu Başkanı Vindi Banga, cirosu 1 milyar doları aşan 12 markaları bulunduğunu söyleyerek, bundan sonra 'sağlıklı' gıdalara odaklanacaklarını belirtti..
Dünyada 150 ülkede faaliyet gösteren 40 milyar dolar cirolu Unilever'in Gıda Grubu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Vindi Banga, cirosu 1 milyar doların üzerinde olan 12 markaları olduğunu söyleyerek, bu markalar arasında Türk tüketicilerinin de yakından tanıdığı Knorr, Becel, Omo, Dove, Rexona'nın da bulunduğununu belirtti. Unilever ürünlerinin her gün 150 milyon kez tüketiciyle buluştuğunu anlatan Banga, Unilever Gıda Grubu'nun da 2006 yılında yüzde 2.9 oranında büyüdüğünü dile getirdi. Dünya gıda sektörünün son yıllarda lezzetli kadar, hatta daha da çok sağlıklı gıdalara yöneldiğini vurgulayan Banga, Unilever stratejisinin de bu yönde çizildiğini aktardı.
CİLDİ NEMLENDİREN GIDA
AR-GE'ye yılda 1 milyar dolar bütçe ayıran Unilever, fonksiyonel gıdalar pazarına da yeni ürünler sunmak için çalışmalar yürütüyor. Son olarak, cildi nemlendiren gıda üzerinde çalışan şirketin dünyanın farklı ülkelerinde toplam 6 AR-GE merkezi bulunuyor. Şirket, AR-GE bütçesinin yarısından fazlasını gıda grubuna ayırıyor. Bütçeden 2'nci büyük payı alan grup ise yaklaşık yüzde 30'luk pay ile temizlik ürünleri kategorisi.
Yayın tarihi: 20 Mayıs 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/20//haber,50574DE2FCB8437C9A7347263C234E6F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.