kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Mayıs 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Western Union Ortadoğu, Afrika ve Güney Asya Başkanı Hikmet Ersek

"2006 yılında Türkiye'ye 2.5 milyar $ para taşıdık"

FURKAN ALP
Western Union Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Güney Asya Başkanı Ersek, Türkiye'nin 2.5 milyar dolar ile en çok para gönderilen ilk 15 ülke arasında yer aldığını söyledi..
Dünya çapında 269 milyar dolar para taşındığını söyleyen Western Union Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Güney Asya Başkanı Hikmet Ersek, 2001 krizinden sonra Türkiye'nin para yollayan ülkeler arasında hızla yükseldiğine dikkat çekti. Türkiye'nin yaşanan ekonomik krizden önce Avrupa'da yaşayan Türklerden para gönderilen ülkeler arasında yer aldığını belirten Ersek, "Ekonomik büyüme ve istikrarın yakalanması, yabancı yatırımların artması ve iş alanlarının oluşması ile Türkiye'den para gönderimi hızlı bir artış yaşadı. Kriz döneminden önce Türkiye'ye para gönderimi yüzde 70, Türkiye'den para gönderimi yüzde 30 seviyelerinde iken şimdi bu oran yarı yarıya yaklaştı. 2006 yılında Türkiye'ye 2.5 milyar dolar para taşıdık" dedi.

46 MİLYAR DOLAR TAŞIDIK
Western Union'un 2006 yılında 46 milyar dolar para taşıdığını ifade eden Ersek, para taşımacılığının her yıl ortalama yüzde 8'lik bir büyüme yaşadığına işaret ederek, "Western Union'un pazar payı yüzde 17.4. Geçtiğimiz yıl hizmet noktalarında yüzde 17, ciroda ise yüzde 12'lik bir büyüme yakalayarak 4.5 milyar dolar ciro elde ettik" diye konuştu. Dünyada 191 milyon göçmenin olduğunu vurgulayan Ersek, para transferlerinin önemli bir bölümünün göçmenler tarafından yapıldığını kaydetti. Göçmen nüfusun yaklaşık yüzde 15'inin kendilerini tercih ettiğini söyleyen Ersek, 150 yıldır oluşturdukları güven ve marka bilinirliği ile pazarda lider konumda olduklarını bildirdi.

GÖÇMEN İLK BİZİ TANIR
Avrupa'da yaşayan Türk, Sırp, Hintli, Nijeryalı ve diğer göçmenlerin kendilerini bir Avrupalıdan daha iyi tanıdıklarını anlatan Ersek, "Aslında dünyanın neresinde olursa olsun bir göçmenin hayatı zorluklar ile başlıyor. Lisan sorunu, bürokrasi, iş ve çevre sorunu gibi faktörler çok önemli. Bir göçmen iş bulup para kazanmaya başladıktan sonra ilk olarak bizi tanıyor. İlk yaptıkları şey evlerine, ülkelerine para göndermek için bize gelmek oluyor" dedi. Göçmenlere ulaşmak için özellikle etnik medya kullanımını benimsediklerini ve Avrupa'da göçmenlerin yerleşim bölgelerine göre yerel medya ile sürekli temas halinde olduklarına dikkat çeken Ersek, cirolarının yüzde 7'sini göçmenler için pazarlama faaliyetleri için kullandıklarını belirtti. Avrupa'da marka bilinirliklerinin yüzde 94 olduğunu söyleyen Ersek, bu oranın Fas'ta yüzde 100'e çıktığını ifade ederek, "Fas'ta köylere giden para otobüslerimiz var. Örneğin, 15.30'da kalkan bir otobüsümüz var ve bu otobüs inanılmaz bir ilgi görüyor. Bizi ve götürdüğümüz hizmeti bekliyorlar"dedi.