Yeni moda: Doğal ürünler
Mintel pazar araştırma şirketinin (Mintel Global New Products Database) tahminlerine göre ise, bu yıl kozmetik sektörünü şu gibi trendler belirleyecek:
1. Amazon bölgesinden çıkan doğal ürünler: Tüketicilerin doğal ürünlere yönelmesi, yaşlanma karşıtı etkileri anlaşılan acai ve cupuacu meyvelerinden yapılan güzellik ve kozmetik ürünlerinin satışını artıracak.
2. Tekrar doldurulabilir paketler: Çevre dostu paketler çoğalacak, paketleme işlemleri sırasında doğaya verilen zarar minimuma indirilmeye çalışılacak.
3. Doğal kozmetik: Hayvanlar üzerinde test edilmeyen, bunun yerine bal gibi, doğal özlerle yapılan ürünler tüketicinin favorisi olacak.
4 Öze dönüş: Seçenek çokluğu içinde kafası iyice karışan tüketiciler, geleneksel malzemelerle yapılan ürünlere ve basit ambalajlara yönelecek.
5. Internetten pazarlama: Güzellik ve kozmetik şirketleri de 'blog' devrimine ayak uyduracak. Geleneksel pazarlama metodları bir kenara bırakılıp müşterilere internet üzerinden ulaşılmaya çalışılacak. Online promosyonlar, çekilişler artacak.
6. Kozmetik şirketlerinin yeni hedefi erkekler: Erkek kozmetik sektörü büyük bir yükseliş yaşayacak. Orta yaş üzeri erkekleri hedefleyen ürünler çoğalacak.
Yayın tarihi: 13 Mayıs 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/13/pz/haber,3A2A498CA2DB4FD3B2D32384E91E059F.html
Tüm hakları saklıdır.