İLİŞKİLİ HABERLER
Alışveriş merkezleri seçim sürecinin bitmesini bekliyor
Alışveriş merkezleri seçim sürecinin bitmesini bekliyor
Türkiye'deki siyasi gelişmelerin ve erken seçim kararının yansımalarından nasibini alışveriş merkezleri de aldı. İstanbul'da alışverişin kalbinin attığı Metrocity, Cevahir, Profilo ve Kanyon'da tam anlamıyla sektörel kriz yaşanıyor. Vatandaş, belirsizlik ortamında parasını harcamak yerine tutmayı tercih edince ihtiyaçların ucuzunu almaya yönelirken, kozmetik ve optik sektörlerinde ise satın almayı neredeyse durdurdu. Mağaza sahipleri acil ekonomik istikrar isterken seçimin bir an önce yapılarak belirsizliğin ortadan kalkması görüşünde birleşiyor. Son bir ayda alışveriş merkezlerinin ziyaretçi sayısında gözle görülür düşüş olduğunu dile getiren mağaza sahipleri, satış yapmakta zorlandıklarını dile getirdiler. Metrocity ve Kanyon'daki genel görüş, her alışveriş merkezinin müşteri kaybettiği yönünde. Özellikle, bahar aylarında havaların ısınmasıyla daha fazla müşteri çekmesi beklenen Kanyon'daki mağazalardan pek çoğu seçim havasının bir an önce dağılmasını bekliyor. Profilo Alışveriş Merkezi'nde özellikle lüks malların satışı oldukça daraldı. Anneler Günü nedeniyle satışlarda artış bekleyen esnaf, bu özel günün olumlu etkisini göremedi. Alışveriş merkezleri arasında en şanslısı Cevahir. Zira turistlerin en çok uğrak yeri burası. Kuveytlilere satılmasının ardından gelecek turist beklentisi daha da artan Cevahir Alışveriş Merkezi'nde özellikle giyim mağazaları, durumlarından memnun. Ancak burada da siyasi belirsizliğin başladığı nisan ayında küçük çaplı daralma yaşanmış.
İLİŞKİLİ HABERLER
Alışveriş merkezleri seçim sürecinin bitmesini bekliyor
Yayın tarihi: 11 Mayıs 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/11//haber,5727B2A796A74AF69C87E4B55CB0E372.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.