1948 Tucker Torpedo.... Aracın ön panjurunun üstünde ve ortada yer alan far, ön tekerlerin dönme açısına bağlı olarak otomobilin dönüş yönünde hareket ederek, virajlarda ilave aydınlatma sağlıyordu.
Virajlar şimdi daha aydınlık
OTOHABER DERGİSİ
30.04.2007
Günümüzde bazı otolarda kullanılan dinamik viraj aydınlatması, gelecekte standart olacak. Kör nokta ortadan kalkacak..
İLİŞKİLİ HABERLER
Virajlar şimdi daha aydınlık
Günümüz otomobillerinin birçoğunda kullanılan statik farlar, sabit yönlü aydınlatma sağlar. Sabit yönlü, yani sadece ön bölgeyi aydınlatan farlar, karanlıkta, özellikle virajlarda kör nokta oluşturur. Sürücü virajda yayaları ve diğer araçları göremez. Kör noktaların yol açtığı trafik kazalarını önlemek için yapılan araştırmalar sonucunda "dinamik viraj aydınlatma sistemi" geliştirildi. Dinamik viraj aydınlatması, otomobilin sağa veya sola dönüşlerinde araç ile beraber yaklaşık 15 - 17 derece arasında döner. Düz yoldan eğimli yola girme esnasında ise 8 derecelik açı ile aracın alt bölgesini aydınlatır. Dinamik viraj aydınlatmasının çalışmasında görev yapan sensörler otomobilin hızını, yanan far ile ön aksın konumunu ve direksiyon açısını ölçer. Far motoru devreye girerek, farların gerekli açıda dönmesini sağlar. Otomobil ile aynı yönde dönen far sayesinde otomobilin viraj yönünde aydınlatma sağlanarak kör noktaların önüne geçilmiş olur.
İLİŞKİLİ HABERLER
Virajlar şimdi daha aydınlık
Yayın tarihi: 9 Mayıs 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/09//haber,13FC4DF2C4684D65A2D4C0596A0E9110.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.