İLİŞKİLİ HABERLER
İstanbul'un kendisi film seti gibi oldu
İstanbul'un kendisi film seti gibi oldu
'Haklı İntikam', 'İhtiyar Delikanlı' ve 'İntikam Meleği'nden oluşan intikam üçlemesinin Koreli yönetmeni Park Chan Wook, geçen hafta İstanbul'daydı. Son filmi 'Ben Bir Robotum Ama Sorun Değil' ile 26. Uluslararası Film Festivali'nin ilk haftasına konuk olan bu önemli sinemacı bildiğiniz gibi Boğaziçi Üniversitesi'nde bir ustalık sınıfı verdi ve filmlerindeki müthiş şiddetin anlamını bizzat açıklarken, güler yüzlü ve sakin tavırlarıyla da dikkat çekti.
İstanbul'u sevdi
Şiddeti uygulayan tarafından değil, mağdur açısından anlattığını vurgulayan Koreli yönetmen, filmlerinde yer alan suçluluk ve iletişimsizlik temalarının kaynağını da açıkladı: 1980'li yıllarda yakın arkadaşlarını kaybettiği kanlı protestolara biraz seyirci kalmış ve şimdi onların mücadelesi sayesinde yaşadığı demokrasiden yararlanmanın suçluluk duygusunu derinlerde yaşıyormuş. Park Chan Wook, yaptığımız özel söyleşide ayrıca İstanbul'un ne kadar güzel bir kent olduğundan dem vururken, Sultanahmet, Topkapı gibi tarihi yerlerimizi bir kaç kez dolaştığını söyledi. Tabii ki, aklına buralarda müthiş bir film çekilebileceği fikri gelmiş. Nitekim "Şöyle kallavi bir Osmanlı filmi var mıdır?"diye hemen sordu. "İstanbul'un kendisi film seti gibi!" gibi diyen yönetmen tabii ki kötü şehircilikle kent tarihinin çokça katledildiğinin farkındaydı.
Yayın tarihi: 11 Nisan 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/11/gny/haber,7469E3AF184443179526E4DC92C5506A.html
Tüm hakları saklıdır.