Metro ile yorulmadan Avrupalı oluruz
İLİŞKİLİ HABERLER
Metro ile yorulmadan Avrupalı oluruz
* Metro Cash&Carry'lerde sizin ürünleriniz satılacak? Niçin böyle bir kanalı tercih ettiniz?
Metro'dan bu teklif 1 yıl önce geldi, ilk reyonumuz da Kozyatağı'nda 12 Nisan'da açıldı. Kalitenin karşısında fiyatı makul gördüklerini söylediler ve işbirliğine gitmek istediler. Şimdilik birkaç mağazada başlıyor. İyi sonuç alınırsa Metro'nun Avrupa'daki mağazalarında da reyon kurulabileceğini söylediler. Bugün hazırız bu işbirliğine. Yorulmadan Avrupa pazarına gireceğiz, bence bu bizim için de çok iyi. Bugün 2006 yılını 80 milyon dolar ciroyla kapattık. Bu yılki hedefimiz 100 milyon dolar ciro. Yılda 3 milyon adede yakın mal satıyoruz. Bu kadar büyük adetler olunca da böyle bir lojistik merkezine ihtiyaç var. 2001 yılındaki krizde mağaza sayımız 17, çalışan sayımız 208 idi. Altı yılda mağaza sayımız 110'a çıktı, çalışan sayımız da 1050 kişiye geldi. İnşallah bir daha yaşamayız ama kriz bize çok yaradı. Şanslıydık, borçsuz yakalandık. Bu bize soluk aldırdı, ama işler düşmeye başladı. Fiyatları çok ciddi geriye çektik. Bu doğru fiyatı o kriz sayesinde öğrendik. Biz artık iki yıldır indirim diye bir laf kullanmıyoruz. * Giyim mağazacılığında ortalama metrekare cirosu nedir? Yılda metrekare başına 6 bin dolardan aşağı ciro kurtarmaz. En azı bu. 300 metrekareye kadar olan mağazalar için geçerli bu da. İdeali 7-8 bin dolardır. Bunu tutturan da var tutturamayan da. Piyasada bu rakamları bilen de çok az. Şimdi herkes marka olmanın peşinde, alışveriş merkezlerinde yer almanın peşinde. Bu da kolay bir iş değil. Yayın tarihi: 9 Nisan 2007, Pazartesi Diğer Ekonomi Haberleri
|
|