Sabancı Holding Gıda ve Perakende Grup Başkanı Dinçer, "Hazirana kadar tüm Gima'lar CarrefourSA Expres olacak. Bu kararı halk verdi" dedi.
Carrefoursa,iki yıl önce satın aldığı perakende zinciri Gima'nın tüm mağazalarını haziran ayına kadar CarrefourSA Expres'e dönüştürecek ve Gima ismini ortadan kaldıracak. Dün İstanbul Levent'te bulunan Sabancı Center'da Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Holding Gıda ve Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, CarrefourSA Genel Müdürü Thierry Pierre ve CarrefourSA Süpermarketler İşletme Direktörü Guillaume De Colonges'in katılımıyla gerçekleşen tanıtım toplantısı Sabancı'nın sözleri ile açıldı. Sabancı, bir konuşma yapmayacağını belirtti ve şunları söyledi: "Ben CarrefourSA'daki gelişmeleri dinlemek üzere geldim. Bana verilen bilgiye göre, araştırmalar gösteriyor ki, tüketicilerimiz CarrefourSA ismine teveccüh gösteriyor, güveniyor. Bu bize gurur veriyor. Dolayısıyla da eski Gima'lar, eski ChampionSA'lar artık olmayacak. Hepsi yeni bir konseptte CarrefourSA Expres olarak servis verecek." Sabancı'dan sonra söz alan Dinçer ise, hedeflerinin 3 yıl içinde iki kat büyümek olduğunu söyleyerek, gelecek 3 yılda 500 milyon dolardan fazla yatırım yapacaklarını ve 5 bin yeni istihdam sağlayacaklarını belirtti. "Bugüne kadar 1 milyar doların üzerinde yatırım yaptık; 16 hipermarket, 87 süpermarket, 450'yi aşkın Dia- SA indirim marketi ile 26 ilde 550'den fazla noktada hizmet veriyoruz" diyen Dinçer, şöyle devam etti: "Geçen yıl 2.3 milyar YTL ciroya ulaştık. Bu yıl hedefimiz 100 CarrefourSA Expres ve 100 yeni Dia- SA marketine ulaşmak."
YILDA 125 MİLYON MÜŞTERİ Yılda 125 milyon kişinin mağazalarından alışveriş yaptığını belirten Dinçer, dünyadaki Carrefour'lar için yılda 300 milyon Euro'luk ihracat yapıldığını kaydetti. Gima markasından Carrefour- SA'ya dönüşüm fikrinin tüketiciye ait olduğunu ifade eden Dinçer, "Araştırmalara göre Carrefour- SA çok güvenilir fakat Gima çok eski olmasına rağmen öyle değil. Dönüştürdüğümüz bazı mağazalara da olumlu tepki gelince bu kararı almamıza halk sebep oldu" dedi. Carrefour- SA Süpermarketler İşletme Direktörü Guillaume De Colonges de, geçen yılın eylül ayında başlayan mağaza dönüşümünün bu haziranda biteceğini, Gima fiyatlarını, CarrefourSA standartlarına getirerek, mahallenin 'en ucuzu' olduklarını belirtti. Colonges, Türkiye'deki müşterilerin yüzde 75'inin kadın olduğunu; bu nedenle şekerleme ve kozmetik alanlarında güçlü olduklarını vurguladı.