Yine bir top model
Reklam kampanyalarında dünyaca ünlü top modelleri kullanma alışkanlığından vazgeçmeyen Zeki Triko, yeni sezon koleksiyonunu 'Guess kızı' olarak bilinen Victoria Tori Praver'la tanıttı. Zeki Triko tasarım koordinatörü Birben Başeskioğlu, bu yaz plajlarda mayoları daha çok göreceğimizi söylüyor.
Türk mayosu Guess kızıyla Havana'da
Guess kızı olarak bilinen ünlü top model Tori Praver, Zeki Triko'nun Havana'da gerçekleştirilen yeni koleksiyon çekimlerinde nefes kesti.
Mesleğine gönül vermiş insanların yükselişi de farklı oluyor. Zeki Triko, buna örnek gösterilebilecek bir aile şirketi. Beş kıtaya kendi etiketiyle satış yapan Türk markası Zeki, markanın yaratıcısı Zeki ve eşi Yüksel Başeskioğlu, dört çocukları; Feyyaz, Yılmaz, Mümtaz ve Birben'le ilerliyor. Üçüncü nesile de, aile mesleğini devam ettirmeleri için gerekli yatırımlar şimdiden yapılıyor... 1985 yılından bu yana mayo üretimi yapan firma, reklam kampanyalarıyla da her zaman ilgi çekti. Cindy Crawford, Claudia Schiffer, Heidi Klum, Naomi Campbell gibi isimleri keşfeden ve kampanyalarında kullanan marka, yeni koleksiyonu için 'Guess kızı' olarak bilinen ünlü top model Tori Praver ile çalıştı. Firmanın tasarım direktörü Birben Başeskioğlu'yla yeni koleksiyonu görmek için fabrikada buluştuğumuzda, bikini ve mayo şeklindeki pastalardan da gözümü alamıyorum...
- Reklam kampanyalarınız her zaman ses getirdi. Yine çok konuşulacak bir kampanya gerçekleştirmişsiniz... - Bu sene modellerimiz oldukça şaşalı. Bol aksesuar, altın, tokalar, metallerle süslü... Biz de bu modellere uygun olabilecek, bu modelleri taşıyabilecek bir pop star yaratalım diye, arayışa girdik. Sonra genç olsun diye düşündük, çok uçlarda bir şey olsun da istemedik. Guess ile çalışan sarışın güzel Tori Praver'de karar kıldık. Ünlü fotoğraf sanatçısı Daniela Fredici'yle çalıştık. Reklam kampanyalarında yeni trend, kalabalık çekimler. Biz de diğer çekimlerimizden farklı bir şey yapmak isteyince, önceden oluşturduğumuz hikâyeye bağlı kalarak bu çekimi gerçekleştirdik. Genç pop starımız Havana'ya gidiyor ve orada yaşadıkları, katalog çekiminin ana teması...
- Her zaman dünyaca ünlü top modellerle çalıştınız. Türk mankenleri tercih etmemenizin bir nedeni var mı? - Kesinlikle yok. Bugün beş kıtadayız, kendimizi dünya markası diye lanse ediyoruz; Türküz, adımız Zeki, Türkiye'de üretim yapıyoruz. Biz değerlerine sadık bir firmayız. Tanıtım açısından dünyaca ünlü bir mankeni kullanmak, yurtdışındaki duruşunuzda farklılık yaratıyor. Amaç, bir Türk markasının dünyaya tanıtmaksa, biz gereğini yapmaya çalışıyoruz.
- Koleksiyonunuzun yine çok geniş olduğunu görüyorum. Bu kadar geniş tutmanızın nedeni nedir? - Bu seneki koleksiyonumuz 850 parçanın üzerinde. Koleksiyondaki modelleri özellikle fazlalaştırıyoruz. Ürettiğimiz model adedini de daha az yapmaya çalışıyoruz ki, plajlarda 'pişti' olunmasın. İnsanlar dış giyimde olduğu gibi aynı mayoyu giymek istemiyor.
- Yeni koleksiyonunuzda mayoların fazlalığı dikkatimi çekti. Artık mayo, bikininin yerini mi alıyor yoksa? - Trend gerçekten de mayoya doğru kayıyor. Geçen senelerde mayokiniler yenilikti, şimdi daha çok tek parça mayolar var. Ama bikinilerin yerini alamaz.
- Mayo, kusurları daha çok mu örtüyor peki? - Tamamıyla vücut ölçüleriyle alakalı bir şey. "Mayo herkese uyar," diye bir şey yok. Ama genellikle mayo tercih edenler, karın bölgesinden şikayet eden ya da beli kalın olanlar. Mayo, aslında bikiniye göre daha seksi... Ne kadar az gösterirsen o kadar merak uyandırıyor.
- Yurtdışında tercih edilen modeller farklılık gösteriyor mu? - Modellerden çok, kalıplar farklılık gösteriyor. Ya da örneğin Belçika, koyu renk kesinlikle istemiyor. Almanya'da bizim 40 bedenimiz, onların 38 bedeni oluyor. Ruslar daha çok küçük göğüslüler için dolgulu modelleri, tangalı ya da arkaları küçük olan modelleri tercih ediyor. Fransızlar'da boyutlar değişiyor.
- Sezon öncesinde tek fiyat indirimi yapıyorsunuz. Bunun nedeni nedir? - Bizim için, sezon öncesi indirim gelenekselleşti. Bu sene de ihracattan kalan kumaşları değerlendirerek, yine Zeki kalitesiyle ürettiğimiz modelleri 49 YTL'den satmaya başladık. Sezon öncesinde böyle bir indirimin dünyada örneği olduğunu sanmıyorum. Bu da herkes Zeki giyebilsin diye babamın fikri...
- Zeki'nin ayrıcalığı nedir sizce? - Durmadan çalışmamız herhalde... Annem 68 yaşında ve rahatsızlıkları olmasına rağmen hâlâ çalışıyor.
Esra ÇORUH
|