"PlayStation, sünnet hediyesi olmasa saat satışları patlar"
1994'ten beri ünlü saat markalarının Türkiye distribütörlüğünü yapan Ramazan Kaya Saat&Saat adı altında 2006'da mağazalaşmaya başladı. Kaya'nın hayallerini saati yeniden sünnet, karne hediyesi yapmak süslüyor.
Tahtakale'de esnaflığı öğrenen, ilkokulu bitirip iş hayatına atılan Ramazan Kaya, 1994'ten bu yana distribütörlüğünü yaptığı dünyaca ünlü saat markalarını, artık Saat& Saat adını verdiği perakende zincirlerinde satacak. Zincirin ilk halkasını geçen yıl açan ve 9 mağazaya ulaşan Kaya, bu yıl 15 mağaza daha açmayı planlıyor. 1994'te Adidas saatlerinin distribütörlüğünü alarak Saat& Saat şirketini kuran Kaya, bu markaya daha sonra DKNY, Citizen, Emporio Armani, Diesel, Zodiac ve Esprit'i eklemiş. Bugün 22 markada 2 bine yakın model satan Kaya'nın en büyük hayali, saati yeniden sünnet hediyesi yapmak.
* Saat&Saat ile perakendeciliğe girdiniz. Talep araştırması yaptınız mı? Perakendeye geçen yıl çok güçlü girdik. Boyner ve YKM'de 40 tane satış noktamız var. 25 mağazamız, 40 tane de katlı mağazalarda bölümlerimiz var. Hedefimiz mağaza içi bölümlerle beraber 150 noktaya ulaşmak. Biz perakende işine daha çok kazanalım diye girmedik, bu sektörde daha uzun soluklu olmak için girdik. Türkiye herkesin söylediği gibi genç bir ülke ve gençlerin saate ilgisi var.
* Türkiye'de kaç saat satılıyor? Satılması gereken kadar değil. İngiltere'de 2.1 milyar, Almanya'da yılda 3.2 milyar dolarlık saat satılırken bizde pazar 350-400 milyon dolar kadar. İnsanlar hediye ararken aklına saati getirmek için bin takla atıyoruz.
* Siz ne kadar saat satıyorsunuz? Yılda ortalama 300 bin.
* Hedef kitleniz kimler? 15-35 yaş arası... Saat sektöründe gençlere bağlı ciddi bir gelecek var. Bunun temellerini atıyoruz. Hedefimiz, sünnetlerde tekrar saat hediye edilmesi. Eskiden sünnet ve karne hediyesi nedeniyle yazın canlanırdı sektör. Artık playStation ya da bilgisayar hediye ediliyor sünnetlerde. Biz bunun üzerine çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Umarım en kısa sürede sünnetler sayesinde tekrar saat satılacak.
* Saatin rakibi bilgisayar mı yani? Rakibimiz, cep telefonları, spor salonları. İnsanlar bütçelerini planladıkları zaman buralara para ayırıyorsa bize kalmıyor. Güzel tatil köyleri de rakibimiz. Türkiye'de 5-6 yıl önce bu denli tatil kültürü yoktu. Eskiden belli bir kesimde vardı bu alışkanlık, şimdi 12 taksit yapıyor tatil köyleri.
* Satış hangi dönemde yoğun? Yılbaşı, sevgililer ve anneler günü. Babalar günü de hareketleniyor.
* Peki ya karne günü? Eskidendi o. Bütün hedefimiz karne, sünnet ve düğün dönemlerini geri kazanmak. Özel pazarlama taktikleriyle insanların aklına getireceğiz. Bunun için reklam çalışmalarımız var.