| |
|
|
Conversational currency
Associated Press Paris Hilton haberlerine yer vermedi ve "Paris Hilton haberi yapmadık. Kimse de sormadı. Kimse haber atladığı duygusuna kapılmadı" açıklamasını yaptı. Doğrudur. Kimse sormamıştır. Türkiye'de de Hülya Avşar, Sibel Can haberi yapmazsanız kimse "Niye yapmadınız" demez. Ama yaptığınız zaman okunur. Çünkü medya yıldız yaratmak ve daha sonra o yıldızların haberini yapmak gibi bir işleve de sahiptir. Bu yıldızlar ille de magazin olmak zorunda da değildir. Medya ekonomide de, siyasette de, sporda da yıldız yaratır. Yaratılan yıldız bunu hak eden biriyse kalıcı olur, hak etmiyorsa gelir geçer. Günümüz medyası bunu zaman zaman abartsa da, bu sistem dünyanın her yerinde geçerli. Reklamcı dostum Levent Erden, medyanın yoktan yıldız yaratmasına ve konu üretmesine "Conversational currency" diyor. Yani "Toplumun üzerinde konuşabileceği konu üretmek" olarak tercüme etmek mümkün. Televizyonlardaki kimi programları, gazetelerin bazı haberlerini bu kapsam içine sokabiliriz. Elbette ki bunların yokluğunu kimse hissetmez. Olmasa da olur. Ancak bunların varlıklarından da fazla bir zarar gelmez.
|