|
|
|
|
|
|
Koku'nun kokusunu yaptı
Ünlü markalar için parfüm tasarlayan Christophe Laudamiel, Patrick Süskind'in beyazperdeye de aktarılan romanı 'Koku' için 14 farklı koku hazırladı.
Alman edebiyatçı Patrick Süskind'in "Koku: Bir Katilin Hikayesi" isimli romanından beyazperdeye uyarlanan 'Koku' filmi geçtiğimiz hafta Türkiye'de gösterime girmişti. Konusuyla insanları derinden etkileyen filmin artık kokuları da var! Film, Estee Lauder ve Clinique gibi dünyaca ünlü markalar için parfüm tasarlayan Christophe Laudamiel tarafından kokulaştırıldı. Laudamiel, her biri kitabın bir bölümünü yansıtan 14 farklı koku tasarladı. 'Aura' adlı on beşinci şişedeki parfümse romanın baş karakteri gibi 'kokusuz'! Kullananın kendi kokusunu öne çıkarıyor. Ünlü parfümcü 'koku'yu Yeni Aktüel'e anlattı:
* Koku duyguları öngörülemez biçimde tetikler! Koklama duyusu beyinde doğrudan bilinçaltına gider. Koku; dinlenme, heyecan, uyarma gibi bir hedefe yönelir. Kişinin bunları hissetmesine yardım eder.
* Koklama duyusu beyinde bilinçaltı ve hafızayla doğrudan bağlantılı olan tek duyudur. Diğer duyular önce beyinde ölçüm sistemine, daha sonra hafıza merkezine gider. Koku alma ise çok benzersiz ve güçlü bir duyu. Koklama duyusunun uyarılması beyni de harekete geçirir. Bu yüzden biz de hastanelerle birlikte çalışıyoruz ve travma geçiren ya da yaşlı insanların hayata yeniden dönmelerine yardımcı oluyoruz.
* Patrick Süskind'in 'Koku' isimli romanını parfümcülüğe yeni başladığım sıralarda okudum ve kendi kendime dedim ki; 'Bu alanda kendimi güçlü hissettiğim zaman mutlaka Süskind'in kitabıyla ilgili bir şeyler yapmalıyım.' Kitabın sahnelerini kokular ve aromalar ile yorumlama işi 2000 yılında bir hobi, bir tutku olarak başladı... Akşamları ya da hafta sonları çalıştım.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|